آفتاب

شب شاد "لرها" در تهران

شب شاد "لرها" در تهران

اجرای گروه موسیقی «زاگرس» با استقبال پر شور لُرها در سومین شب جشنواره‌ی موسیقی فجر به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، تالار «ایوان شمس» شامگاه 26 بهمن‌ماه، میزبان گروه موسیقی «زاگرس» بود که بر مبنای آن قطعاتی از موسیقی خطه‌ی لرستان با صدای ایرج رحمان‌پور در سالن طنین‌انداز شد.

از آنجا که ایرج رحمان‌پور یکی از خوانندگان محبوب میان لرها است، این اجرا با استقبال گسترده‌ی لرهای مقیم مرکز همراه بود که به طور مداوم با کل کشیدن، دست زدن و همخوانی گروه را همراهی می‌کردند.

این کنسرت با نوای سُرنای احسان عبدی‌پور آغاز شد و «بزران» اولین قطعه‌ای بود که با شعری از ایرج رحمان‌پور نواخته شد.

اجرای قطعات محلی همچون، «دسمه بیر»، «ای گل ای»، «عطر عطاران» و «یاد یار» با هنرنمایی امین عباسیان(سنتور)، رضا دربندی(دف و دهل)،‌ همایون پشتدار(کمانچه)، فرهاد مشتاق(تار)، وحید سلیمانی(بم‌تار) و شهاب خاکسار(تمبک) بخش دیگری از این برنامه بود.

در این میان، قطعه‌ی «کل سپیده» که یکی از قطعات پرشوری لری است، بیش از همه مورد توجه حاضران قرار گرفت و از ابتدا تا انتهای این قطعه یکصدا با ایرج رحمان‌پور توسط آنها خوانده شد. این در حالی بود که خیلی از حاضران با دستمال‌های لری هم ابراز احساسات می‌کردند.

پس از آن، حاضران تقاضای اجرای قطعات متعددی را از رحمان‌پور داشتند، که این خواننده خطاب به آنها گفت:ما قطعات مشخص و محدودی را برای این اجرا آماده کرده‌ایم و نمی‌توانیم، قطعه‌ی بیشتری اجرا کنیم.

در حالی که اصرار حاضران ادامه داشت،‌ رحمان‌پور اظهار کرد: دنیا که امشب تمام نمی‌شود، در اجراهای بعدی در خدمتتان هستیم.

سپس با تشویق‌های بی‌امان مخاطبان اعضای گروه «زاگرس» صحنه را ترک کردند.

انتهای پیام

کد N728764

وبگردی