آفتاب
رئیس حفاظت و اطلاعات سازمان زندان‌ها:

وظیفه ما پیشگیری از تخلفات احتمالی است

وظیفه ما پیشگیری از تخلفات احتمالی است

رییس حفاظت و اطلاعات سازمان زندان‌ها در نشست دو روزه روسای ادارات ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات و روسای ادارات حفاظت و اطلاعات زندان‌های سراسر کشور بر نقش نهادهای نظارتی در توسعه ارزش‌های دینی در سازمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحیمی با اشاره به اهداف تشکیل این نشست گفت: این نشست یک گام مهم در توسعه علمی و ساختاری نهادهای نظارتی در سازمان زندان‌ها است که امیدواریم ماحصل آن همگرایی و هم‌افزایی بیش از پیش این دو نهاد باشد.

رحیمی با تاکید بر اینکه نظارت و فعالیت حفاظتی یک فرآیند علمی است، گفت: باید در دنیای امروز بسیار هوشمندانه عمل کنیم؛ چرا که در غیر این صورت عوامل آسیب‌زای احتمالی شرایط را به نفع خود تغییر خواهند داد، خصوصا اینکه زندان یکی از نهادهای پرآسیب است که در آن صیانت از نیروی انسانی و مصون سازی محیط یک فرآیند روزمره و مستمر است.

وی با تاکید بر سرمایه انسانی گفت: حقیقت این است که بیشترین سرمایه ما نیروی انسانی است و ما وظیفه داریم از این سرمایه به نحو شایسته صیانت کنیم و باید این باور را در سازمان تقویت کنیم که نهادهای نظارتی یک عامل صیانت کننده در برابر آسیب ها برای نیروی انسانی هستند.

رئیس حفاظت و اطلاعات سازمان زندان‌ها پیشگیری را یک اصل ثابت شده خواند و گفت: در هر سازمانی آسیب‌های احتمالی قابل پیش بینی است که در درجه اول وظیفه ما از بین بردن موقعیت‌های آسیب زا و پیشگیری از تخلفات احتمالی است؛ چرا که دین اسلام بر حفظ آبروی افراد تاکید دارد.

رحیمی مهمترین شرط موفقیت نهادهای نظارتی را ایجاد اعتماد متقابل عنوان کرد و گفت: اگر در ایجاد اعتماد متقابل موفق باشیم می‌توانیم نظارت مستمر و نظارت اثربخش داشته باشیم و ایجاد اعتماد در گرو رفتار ماست؛ چرا که بهترین راهنما رفتار و عملکرد خود ماست.

وی همدلی را رمز موفقیت دوایر نظارتی در ایجاد همگرایی و هم افزایی سازمانی دانست و گفت: وقتی هدف هر دو نهاد حفظ ارزش ها و توسعه فرهنگ ارزشی در سازمان است پس باید عملکردها و نظارت‌ها نیز به این سمت سوق داده شود که به نیروی انسانی به عنوان یک ارزش بنگریم.

این نشست دو روزه با عنوان "نظارت همگرا، ناظران پشتیبان، تعالی عملکرد" با هدف اعلام راهبرد نظارتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و انجام تفاهم در خصوص اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های نظارتی تشکیل شد.

انتهای پیام

کد N728725

وبگردی