آفتاب

اردوغان: نگران انزوای ترکیه در جهان نیستیم

اردوغان: نگران انزوای ترکیه در جهان نیستیم

رئیس‌جمهوری ترکیه به رغم تیره شدن رابطه کشورش با شماری از متحدان سابق تاکید کرد که آنکارا نگران منزوی شدن در عرصه جهانی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه با روزنامه حریت پس از سفر به کلمبیا، کوبا و مکزیک گفت: انزوای ترکیه در عرصه جهانی اصلا اهمیتی ندارد.

وی گفت که سایر رهبران جهان احتمالا به این دلیل که وی نظراتش را درباره مسائل مهم اعلام می‌کند، "حسودی" می‌کنند.

اردوغان که از سال 2003 در مقام نخست‌وزیری و سپس در مقام ریاست‌جمهوری سکان هدایت کشورش را در دست دارد، اذعان کرد که وی دیگر از روابط خوب با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برخوردار نیست.

اردوغان با یادآوری سفر به کاخ سفید و دیدار با اوباما گفت: زمانی که من برای اولین‌بار به قدرت رسیدم، روابط خیلی خوبی با اوباما داشتم. پس از تمام این مذاکرات ما شاهد این بودیم که مسائل به نحو دیگری پیشرفت که من اصلا متوجه آن نمی‌شدم.

روابط با این عضو ناتو تا حدی به دلیل اختلافات بر سر نحوه واکنش به درگیری‌های سوریه تیره شده است. ترکیه یکی از منتقدان دولت سوریه است و همچنان به پیوستن به ائتلاف ضدداعش تمایلی نشان نمی‌دهد. در دوران حکومت اردوغان، روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی تیره شد و رئیس‌جمهوری ترکیه در ژوئیه سال گذشته گفت که تل‌آویو در وحشیگری دست هیتلر را از پشت بسته است.

انتهای پیام

کد N728633

وبگردی