آفتاب

هشدار تونی بلر نسبت به وقوع یک فاجعه جدید در غزه

هشدار تونی بلر نسبت به وقوع یک فاجعه جدید در غزه

فرستاده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه طی سفرش به نوار غزه نسبت به وقوع یک فاجعه جدید در این منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، "تونی بلر"، نخست‌وزیر سابق انگلیس در سفر خود به غزه اظهار کرد: من بسیار نگران هستم که اگر اوضاع غزه را به حال خود رها کنیم، فاجعه خشونت‌بار دیگری در این منطقه رخ دهد. به همین خاطر همه باید مانع بروز فاجعه دیگری در این منطقه شویم.

در پی جنگ اخیر غزه سازمان ملل سعی دارد تا روند ورود مواد ضروری و مورد نیاز را برای بازسازی منازل ویران شده به غزه تسریع بخشد.

تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس از همگان خواست تا برای چگونگی رسیدن به صلح واقعی هر چه سریعتر وارد عمل شود.

تونی بلر تاکید کرد: پس از گذشت 20 سال از توافقنامه اوسلو اکنون برای بازسازی و صلح غزه به همگرایی جدیدی نیاز داریم. راه‌حل این مشکل آن هم پس از گذشت سال‌ها از آن، بستن درب‌های مذاکره به روی مذاکره‌کنندگان آن هم در مدت‌زمانی مشخص برای دستیابی به توافق نیست، چراکه شما می‌توانید راه‌های مذاکرات را تا ابد بسته نگه دارید آن هم بدون اینکه هیچ توافقی حاصل شود.

نخست‌وزیر سابق انگلیس افزود: جایگاه واقعی که باید صلح از آنجا آغاز شود، غزه است چراکه اگر ما بتوانیم اوضاع سیاسی و اقتصادی غزه را تغییر دهیم، پس در سایه آن می‌توانیم تمام مشکلات را به طور کامل از سر راه برداریم.

بلر ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای بازگشایی معابر غزه از فلسطینی‌ها خواست تا روابط خود را با جهان پیرامون خود از سر گیرند چراکه بنا به گفته وی تنها راه‌حل سازش در فلسطین دستیابی به صلح واقعی است.

انتهای پیام

کد N728563

وبگردی