آفتاب

حزب ضد یوروی آلمان به دنبال موفقیت در انتخابات هامبورگ

حزب ضد یوروی آلمان به دنبال موفقیت در انتخابات هامبورگ

حزب مخالف یوروی AfD آلمان امیدوار است تا در جریان انتخابات پارلمانی در هامبورگ نخستین کرسی های خود را در پارلمان این ایالت به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 1.3 میلیون رای‎دهنده دعوت به رای دادن در انتخابات شهر هامبورگ شده‎اند.

هامبورگ یکی از پایگاه‎های حزب چپ میانه‎روی سوسیال دموکرات است و اولاف اسکولز شهردار 56 ساله این شهر از سال 2011 تاکنون اکثریت مطلق را در آن در دست داشته است. جدیدترین نظرسنجی‎ها نشان دادند که او می‎تواند آرای 47 درصد از رای‎دهندگان را به دست آورد.

اسکولز اعلام کرده اگر نتواند بار دیگر اکثریت مطلق را در هامبورگ کسب کند با سبزهای طرفدار محیط زیست ائتلاف خواهد کرد. حزب مخالف اروپا و پوپولیست AfD آلمان امیدوار است تا بر نگرانی‎های جدیدی که از بابت آشوب در منطقه یورو به سبب روی کار آمدن دولت چپ گرای جدید در یونان به وجود آمده سرمایه‎گذاری کنند.

برند لوکه رهبر حزب AfD که استاد سابق اقتصاد دانشگاه هامبورگ است توانسته حمایتی حدودا 5 درصدی را برای حزب خود جلب کند. حزب AfD که طی ماه‎های اخیر درگیر اختلافات داخلی بوده است ماه گذشته میلادی تلاش کرد تا در کنگره این حزب اختلافات را حل و فصل کند.

لوکه چند روز پیش به خبرنگاران گفت: ما فصلی دشوار از تاریخ حزب خود را پشت سر گذاشتیم. ما اکنون شاهد نیستیم که موجی از اعضا حزب ما را ترک کنند.

انتظار می‎رود برآوردهای مقدماتی از نتایج انتخابات امروز پس از خاتمه انتخابات به سرعت منتشر شوند. سال گذشته میلادی حزب AfD کرسی هایی را در سه ایالت در شرق آلمان به دست آورد و در هر انتخابات محلی حدود 10 درصد از آرا را کسب کرد.

پس از موفقیت های این حزب در مناطق نسبتا فقیرنشین اکنون موفقیت در ایالات مهم هامبورگ جایگاه حزب AfD را به عنوان یک حزب اپوزیسیون معتبر تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N728403

وبگردی