آفتاب

مردم یونان خواستار خاتمه ریاضت اقتصادی و حفظ کرامت انسانی شدند

مردم یونان خواستار خاتمه ریاضت اقتصادی و حفظ کرامت انسانی شدند

ایرنا نوشت:

مردم یونان با برپایی تظاهراتی در حمایت از دولت چپ گرای این کشور، از اتحادیه اروپا خواستند که به فشار های خود برای ادامه سیاست ریاضت اقتصادی خاتمه دهد و به کرامت انسانی احترام بگذارد.

به گزارش ایرنا از آتن، مردم یونان یکشنبه شب با شرکت در تظاهرات گسترده ای حمایت خود را از تلاش ها و برنامه اقتصادی دولت چپ گرای ائتلافی این کشور ( سی ریزا)، اعلام و از اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی خواستند که به فشار های خود برای ادامه سیاست ریاضت اقتصادی خاتمه بدهند و به کرامت انسانی احترام بگذارند.

معترضین به سیاست های ریاضت اقتصادی و مخالفان اتحادیه اروپا، از اوایل یکشنبه شب با تجمع در میادین اصلی شهر آتن، بسوی پارلمان یونان واقع در میدان' سیداگما' راهپیمایی کردند و با سر دادن شعارهایی علیه برلین و 'آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان، حمایت خود را از مواضع دولت چپ گرای کشورشان در مذاکره با اتحادیه اروپا اعلام کردند.

چلسه یورو گروپ فردا (دوشنبه )در بروکسل برای بررسی برنامه اقتصادی ارایه شده توسط دولت جدید یونان و نحوه حل بحران مالی این کشور برگزار می شود.

این تظاهرات در حالی بصورت خودجوش و همزمان تقریبا در تمامی شهرهای این کشور برگزار شد که وزیران امور اقتصادی و دارایی اتحادیه اروپا قرار است فردا در اجلاس 'یوروگروپ' که یکی از موضوعات اصلی آن بحث در مورد نحوه حل بحران مالی یونان و بررسی برنامه ارائه شده دولت جدید چپ گرای یونان است، شرکت کنند.

با حضور گسترده معترضان در خیابان ها، تقریبا تمام خیابان های مرکزی شهر آتن به روی وسایط نقلبه مسدود شد.

تظاهر کنندگان با سردادن شعارهایی همچون 'تهدید نمی پذیریم'،' از شما هراسی نداریم'، 'دموکراسی را فدای زور و زیاده خواهی شما نمی کنیم' و 'سیاست ریاضت اقتصادی کشور را به مرز ورشکستگی رسانده است'، از برلین خواستند که به فشارهای خود مبنی بر ادامه سیاست ریاضت اقتصادی دست بردارد.

بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان، ساکنان 43 شهر دیگر یونان نیز یکشنبه شب با حضور گسترده در تظاهرات خیابانی، حمایت خود را از دولت جدید این کشور ابراز کرده و علیه اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی شعاردادند.

رسانه های یونان همچنین گزارش دادند که تجمعاتی نیز در حمایت از مردم یونان در تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار شده است.

4949

کد N728359

وبگردی