آفتاب

تحریم رژیم صهیونیستی از سوی 700 هنرمند و روشنفکر جهان

تحریم رژیم صهیونیستی از سوی 700 هنرمند و روشنفکر جهان

حدود 700 هنرمند و روشنفکر جهان با انتشار بیانیه ای در حمایت از مردم غزه اعلام کردند هر گونه همکاری هنری و فرهنگی با رژیم صهیونیستی را متوقف می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هنرمندان و روشنفکرانی از انگلیس و دیگر کشورهای جهان با انتشار بیانیه ای اقدام رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم بی دفاع فلسطین را محکوم و این رژیم را تحریم کردند.

در نامه ای که از سوی این افراد در روزنامه گاردین منتشر شد حمله تابستان سال گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه که بیش از 2 هزار و 100 شهید بر جا گذاشت، علت تحریم این رژیم عنوان شده است.

بر این اساس این هنرمندان برجسته اعلام کردند از پذیرش هر گونه دعوت به اراضی اشغالی و یا سرمایه گذاری از سوی موسسات وابسته به رژیم اسرائیل خودداری خواهند کرد. در میان این هنرمندان شمار زیادی از فعالان سینمای انگلیس از جمله نویسندگان، فیلم سازان، آهنگ سازان و بازیگران به چشم می خورد.

به گفته «کن لوچ» فیلمساز مشهور انگلیسی که در جمع امضا کنندگان این نامه است «مسئله فلسطین، از جمله مسائل مهم عصر ماست». همچنین «راجر واترز» از موسسان گروه پینک فلوید ضمن حمایت از این حرکت، از دیگر هنرمندان خواسته است به این موج تحریم بپیوندند. 

کد N728271

وبگردی