آفتاب
در دیدار با برخی از علما و مراجع قم

آشنا: در همه برنامه‌های فرهنگی دولت، دغدغه‌های دینی مورد نظر بوده است

آشنا: در همه برنامه‌های فرهنگی دولت، دغدغه‌های دینی مورد نظر بوده است

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در دیدار با برخی از علما و مراجع عظام تقلید در قم سیاست‌های فرهنگی دولت تدبیر و امید را با ایشان در میان گذاشت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان(ایسنا) حسام‌الدین آشنا در یک سفر فشرده کوتاه به قم با حضرات آیات علوی گرگانی، نوری همدانی و جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت در حوزه‌های مختلف، خطاب به مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور اظهار کرد: دولت در طرح‌ها و برنامه‌های خود، خصوصاً در برنامه‌های فرهنگی از نظرات علما و حوزه‌های علمیه استفاده کند.

وی همچنین با تاکید براین‌که «تا حد امکان همه امور مملکت باید به مردم واگذار شود» اظهار کرد: نظارت دولت بر امور خصوصاً در مسائل فرهنگی تقویت شود؛ مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مهم است اما اهمیت مسائل فرهنگی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.

وی در ادامه از رابطه خوب دولت و حوزه‌های علمیه و تلاشی که دولت برای تقویت این رابطه به عمل می‌آورد تقدیر و تمجید کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز با تاکید بر توجه دولت به مسأله معیشت مردم تصریح کرد: تلاش‌های دولت و شخص رئیس جمهوری و فعالیت‌هایی که در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم صورت گرفته قابل تقدیر است اما حساسیت دولت نسبت به معیشت مردم باید بیشتر شود. ایشان همچنین از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تقدیر و تشکر کرد و خواستار تقویت بیشتر رابطه دولت با مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه شد.

هم‌چنین حضرت آیت‌الله جوادی آملی، رابطه دولت با حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و علما را مناسب توصیف کرد و تاکید کرد: دولت بحمدلله بر مسائل جامعه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اشراف خوبی دارد و ان شاءالله مشکلات موجود نیز با صبر و توکل بر خدا رفع خواهد شد.

آشنا، همچنین با آیت‌الله بوشهری، رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسرکشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله حسینی بوشهری نیز در این دیدار با تاکید براین‌که «ارتباط خوبی که بین دولت و مراجع پدید آمده باید حفظ و تقویت شود»؛ خطاب به آشنا تأکید کرد: دولت باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه خصوصاً ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این دیدار تصریح کرد: نقش حوزه در مسائل فرهنگی بسیار مهم است و دولت می‌تواند تک تک نیازهای خود را با حوزه‌های علمیه درمیان بگذارد. ما اعلام کرده‌ایم که آماده کمک به دولت هستیم.

مشاور فرهنگی رئیس جمهوری همچنین در پایان سفر فشرده خود به شهر مقدس قم،پیش از دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین صلاحی‌منش استاندار قم با دو گروه منتخب از مجمع نمایندگان طلاب و تعدادی از فضلا و نخبگان حوزه علمیه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

آشنا در این دیدارها ضمن دریافت نظرات و دیدگاه‌های آیات و مراجع عظام و طلاب و نخبگان قم، به بررسی رابطه دولت و روحانیت و چگونگی هم‌افزایی بیشتر در این خصوص پرداخت.

حسام‌الدین آشنا در این دیدارها همچنین ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی خدمت مراجع عظام تقلید و علما، سیاست‌های فرهنگی دولت تدبیر و امید را همسو با ارزش‌های اسلامی و باورهای مذهبی بیان کرد و گفت: همه هم وغم دولت براین است که رابطه‌ای مناسب و مستحکم با حوزه‌های علمیه داشته باشد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با تاکید براین که اقدامات مناسبی در این دولت برای پرهیز از افراط وتفریط در حوزه فرهنگ به عمل آمده است، گفت: در همه برنامه‌های فرهنگی دولت، دغدغه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی مورد توجه مراجع عظام تقلید و علمای حوزه‌های علمیه مد نظر بوده است و هیچ یک از مسئولان فرهنگی به این مسائل بی‌توجه نبوده و نیستند.

وی گسترش و تحکیم روابط دولت با حوزه‌های علمیه قم و مراجع تقلید عظام را از مهمترین برنامه‌های رئیس جمهور اظهار کرد و گفت: این آمادگی در مجموعه دولت وجود دارد که از دیدگاه‌ها و نظرات مراجع عظام تقلید و علما و فضلای حوزه علمیه قم در هرچه بهتر شدن مسائل فرهنگی و دینی جامعه استفاده شود.

آشنا همچنین با حجت الاسلام و المسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار زمینه‌های عقد تفاهم‌نامه همکاری میان این دفتر و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پایان سفر خود به قم فضای موجود را بسیار مثبت ارزیابی کرد و از علما و نخبگان حوزوی و مسئولان استان صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N728197

وبگردی