آفتاب

نامزد انتخابات ریاست جمهوری لهستان به برقراری روابط بهتر با روسیه متعهد شد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری لهستان به برقراری روابط بهتر با روسیه متعهد شد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری لهستان از حزب اصلی جناح چپ رویکرد خصمانه دولت ورشو را در قبال روسیه مورد انتقاد قرار داد و گفت‌ که تمایل دارد تا به صورت مستقیم با رئیس جمهوری روسیه به گفت‌وگو بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماگدالنا اوگورک، نامزد انتخابات ریاست جمهوری لهستان از حزب ائتلاف چپ دموکراتیک گفت، لهستان نمی‌تواند همچنان "دشمنان شماره یک" در رسانه‌های روسیه باقی بماند.

دولت راست میانه لهستان که اعضایی از مخالفان دوران کمونیست را نیز در خود دارد همچنان یکی از منتقدان اروپایی اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اوکراین محسوب می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری لهستان ادامه داد، حزبش که جانشین حزب کمونیست دوران جنگ سرد است، اقدامات روسیه را در اوکراین تقبیح می‌کند اما از ورشو و مسکو می‌خواهد تا با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: من از پاسخ به پیام‌های ولادیمیر پوتین، نمی‌هراسم و به او پاسخ می‌دهم. روسیه همسایه ما است و همسایه ما باقی می‌ماند.

اوگورگ 35 ساله وتعداد دیگری از کاندیداها با تلاشی سخت برای پیروزی در انتخابات و جانشینی برونیسلاو کوموروسکی، رئیس جمهوری کنونی لهستان مواجه هستند . این انتخابات 10 مه 2015 برگزار می‌شود.

اورگورک حمایت پنج درصد از رای دهندگان را دارد و متنقدان می‌گویند جوانی و فقدان تجربه سیاسی وی را به یک کاندیدای غیرقابل قبول بدل کرده است.

این زن دکترای تاریخ دارد و در دولت لهستان کار کرده و در سریال‌های تلویزیون و فیلم‌ها نقش‌های کوچکی ایفا کرده است. وی از پیروزی در انتخابات پارلمان 2011 ناکام ماند.

انتهای پیام

کد N728196

وبگردی