آفتاب

ظریف: اروپا می‌تواند برای رسیدن به توافق جامع و رفع تحریم‌ها کمک کند

ظریف: اروپا می‌تواند برای رسیدن به توافق جامع و رفع تحریم‌ها کمک کند

ایرنا نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان به مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان گروه 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: اروپا می تواند در این فرآیند نقش خوبی بر عهده گیرد و کمک زیادی برای رسیدن به توافق جامع و رفع تحریم ها کند.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف این مطلب را در دیدار وگر استرومن دبیرکل وزارت امور خارجه نروژ که به منظور شرکت در پنجمین دور گفتگوهای دوجانبه سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بیان کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن استقبال از تقویت رایزنیهای سیاسی بین تهران - اسلو بر گسترش و توسعه روابط دو کشور در تمامی ابعاد بویژه در بخش های انرژی تاکید کرد.

وگر استرومن دبیرکل وزارت امور خارجه نروژ در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از رایزنیهای به عمل آمده طی مذاکرات فشرده با همتای ایرانی در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، بر اراده اسلو جهت افزایش تعاملات بین دو کشور تاکید کرد.

وی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهمترین کشورهای منطقه خاورمیانه خواند که در جهت ایجاد ثبات و حفظ آرامش در منطقه تلاش می کند.

استرومن همچنین ابراز امیدواری نمود ،مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 هرچه سریعتر به نتیجه برسد و تحریم های بین المللی و یکجانبه که هم به جمهوری اسلامی ایران و هم به شرکای سنتی و شناخته شده ایران لطمه زده است، برطرف شود.

 

23503

کد N728171

وبگردی