آفتاب

گلایه عارف از افزایش کمی دانشگاه‌ها در دولت قبل/ مسیر بورسیه‌های دانشگاه‌های بزرگ، درست نبود

گلایه عارف از افزایش کمی دانشگاه‌ها در دولت قبل/ مسیر بورسیه‌های دانشگاه‌های بزرگ، درست نبود

ایرنا نوشت:

رییس بنیاد امید ایرانیان با ابراز گلایه از افزایش کمی دانشگاه ها در دولت گذشته، گفت: راه اندازی این دانشگاه ها که بدون کار کارشناسی و نبودن زیرساخت ها صورت گرفت، اشتباهی بزرگ و به اصطلاح آب در دوغ کردن از سوی دولت وقت بود.

محمدرضا عارف روز یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان و اساتید دانشگاه گلستان در گرگان، خاطرنشان کرد: مسئله رویکرد کمی گرایی در 8 سال عمر دولت گذشته، امروز به معضلی برای آموزش عالی بویژه در مراکز دانشگاهی تخصصی و صنعتی تبدیل شده است.

وی با تاکید برضرورت توجه جدی به کیفیت آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی از سوی دولت، اضافه کرد: دولت باید جلو توسعه کمی دانشگاه ها را بگیرد و بیشتر به تربیت نیروی انسانی متخصص و کار آفرین روی آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم چنین از اعطای بورسیه های تحصیلی به دانشگاه ها بویژه دانشگاه های بزرگ تهران و صنعتی شریف که از دهه 70 نیاز به بورسیه نداشتند، به عنوان اشتباه دیگر دولت قبل یاد کرد و گفت: مسیر این بورسیه ها درست نبود و باید منتظر گزارش نهایی دراین خصوص و تصمیم گیری برای آن ماند.

عارف در بخش دیگری از سخنانش، روند مذاکرات هسته ای را خوب توصیف و اضافه کرد: در راس تیم مذاکره کننده فردی کار بلد و خبره وجود دارد که به درستی با سیاست های غرب آشنا است و یقینا می تواند ازحق هسته ای ملت دفاع کند.

رییس بنیاد امید ایرانیان یادآور شد: آنگونه که رهبری معظم انقلاب بارها حمایت خود را از تیم مذاکره کننده اعلام کرده اند، همه گروه ها و جریان های سیاسی و مردم باید پشتیبان این تیم باشیم.

عارف تصریح کرد: همبستگی و حمایت ملی از تیم مذاکره کننده سبب می شود تا غرب ناچار به قبول حق هسته ای ملت ایران شود و هرگونه دو دستگی و نفاق در درون کشور سبب افزایش فشارهای غرب به تیم مذاکره کننده و ملت خواهد شد.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مسیر اصلاح طلبی یک مسیر مشخص و کاملا روشن است، از حضور با قدرت این جریان در انتخابات سال آینده مجلس خبر داد و گفت: گفتمان اصلاح طلبی گفتمان امام راحل و انقلاب است و برای دفاع از این گفتمان باید حضوری پرقدرت در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی داشت.

وی با تاکید بر ضرورت برخورداری کشور از مجلسی توانمند و کارشناس، افزود: حضور باقدرت و کارشناسانه هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا در انتخابات آینده سبب می شود تا مجلسی توانمند که به دولت در رفع مشکلات کمک کند، تشکیل شود.

عارف در خصوص آزادی بیان در دانشگاه ها نیز افزود: مسئله آزادی بیان که درقانون اساسی نیز به صراحت آمده است، حق همه مردم و دانشگاهیان است.

وی با بیان اینکه در محیط های دانشگاهی، دانشجویان باید مراقب باشند که به نام آزادی بیان، اسیر اعمال نظر جریان های سیاسی و دعواهای آنان درخارج دانشگاه نشوند، خطاب به دانشجویان اضافه کرد: باید مراقب باشید با حرف های خود بهانه دست این جریان های سیاسی ندهید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درابتدای این مراسم نیز درسخنانی با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از حضور پرشور آحاد مختلف مردم بالاخص جوانان در راهپمیایی 22 بهمن قدردانی کرد.

وی با اشاره به سابقه 70 ساله جنبش دانشجویی در کشور و فراز و نشیب های آن، نقش دانشگاهیان را در توسعه و پیشرفت کشور بسیار مهم دانست و گفت: این قشر باید سهم خود را در تحقق اسناد بالادستی نظام با ارائه برنامه و راهبردهای علمی مشخص نماید.

وی اضافه کرد: جای بسی تاسف است که کشور ما در مسائل زیست محیطی در بین 132 کشور جهان رتبه 114 را دارد درحالی که توان و ظرفیت دانشگاهیان کشور بسیار بالاست و در سایه تلاش های علمی این قشر، پیشرفت های خوبی در حوزه های مختلف داشته ایم که باید این پیشرفت ها با جهاد علمی ادامه داشته باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی هم چنین با اشاره به سند توسعه فناوری کشور، گفت: در این سند باید سهم محصولات و خدمات فنی و پژوهشی ما در تولید ناخالص ملی حداقل 50 درصد باشد که تحقق این مهم نیاز به عزم ملی و جهاد علمی دانشگاهیان دارد.

عارف، استان گلستان را از استان های با ظرفیت بالا درحوزه های مختلف دانست و اضافه کرد: قابل قبول نیست این استان در ردیف استان های کم برخوردار باشد.

سفر دو روزه «محمدرضا عارف» به گلستان به دعوت انجمن های اسلامی دانشجویان استان صورت گرفت که دراین مدت برنامه هایی چون دیدار با دانشجویان و چهره های اصلاح طلب منطقه پیش بینی شده است.

 

23503

کد N728156

وبگردی