آفتاب

رزمایش دریایی مصر و عربستان در واکنش به تحولات یمن

رزمایش دریایی مصر و عربستان در واکنش به تحولات یمن

نیروی دریایی عربستان و مصر رزمایش دریایی مشترکی را با حضور یگان‌های دریایی، نیروهای ویژه، هواپیماهای شناسایی و نیروهای مقابله با زیردریایی‌ آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ارتش مصر 14 فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجموعه آموزش‌های "مرجان 15" شامل مقابله با خطرات شناورهای سریعی است که در مسیرهای دریایی مانع حرکت کشتی‌های تجاری می‌شوند و نمونه مقابله با آنها، نحوه برخورد با کشتی های مشکوک، آموزش جست‌وجوی زیردریایی‌ها، رصد و پیگیری اهداف هوایی دشمن و نابودی آنها نیز در این رزمایش تمرین می‌شود.

در این بیانیه آمده است: این رزمایش در چارچوب مجموعه آموزش‌های دریایی، هوایی و زمینی مشترک ارتش مصر و عربستان برای افزایش توان نیروهای شرکت کننده در رزمایش و برنامه‌ریزی و مدیریت عملیات مشترک است که با هدف حفظ امنیت و سلامت دریانوردی در دریای سرخ که گذرگاه بین‌الملی بسیار مهمی برای اقتصاد جهانی است، برگزار می‌شود.

گفته می‌شود این آموزش‌ها با هشدار اخیر مصر به حوثی‌های یمن در صورت نزدیک شدن به باب المندب مرتبط است. مقامات امنیتی مصر انجام هماهنگی‌های لازم با عربستان برای پاسخ نظامی مشترک به هرگونه حادثه احتمالی در یمن خبر داده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات مذکور اعلام کرد که مصر نیروهای واکنش سریع خود را آماده کرده تا در صورت تهدید حوثی‌ها علیه گذرگاهی دریایی استراتژیک باب المندب در دریای سرخ آنها را به کار گیرد. حوثی‌ها به تازگی بر بندر استراتژیک الحدیده در جنوب یمن کنترل یافته‌اند.

انتهای پیام

کد N728080

وبگردی