آفتاب

آرژانتین اتهامات علیه فرناندز را پوچ و بی معنی خواند

آرژانتین اتهامات علیه فرناندز را پوچ و بی معنی خواند

وزیر کشور و حمل‌ و نقل آرژانتین اتهامات مطرح شده علیه رئیس جمهوری این کشور را در زمینه حمایت از عاملان انفجار آمیا کاملا پوچ و بی معنی خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای دولت آرژانتین حمایت خود را از رئیس جمهوری خود در برابر اتهامات علیه «کریستینا فرناندز دی کرچنر» مبنی بر لاپوشانی در پرونده انفجار آمیا و تلاش برای حمایت از عاملان آن اعلام کردند.

در همین رابطه «فلوریسنو راندازو» وزیر کشور و حمل‌ و نقل آرژانتین اتهامات مطرح شده علیه رئیس جمهوری آرژانتین را کاملا پوچ و بی معنی خواند.

رژیم صهیونیستی تا کنون تلاش زیادی را برای مرتبط کردن ایران و حزب الله لبنان با انفجارهای آرژانتین انجام داده اما این توطئه براساس شواهد بسیار معتبری، توسط موساد طراحی و به وسیله برخی از رهبران یهودی آرژانتین که ازمافیای مالی آن کشور بودند و به صورت مافیایی عمل می کردند، انجام شده است.

از بین صدها هزار تلگراف که توسط ویکی لیکس از وزارت خارجه آمریکا بدست آمده، 196 سند مربوط به آمیا است. اسناد منتشره در ويكی ليكس که به کیبل گیت معروف شد، دوره 2004 تا 2010 را در برمی گیرد. بنابراين از ابتدای دوره نستوركرچنر تا پايان دوره اول رياست جمهور كريستينا را در برمی گيرد.

در حالیکه بیشتر اسناد ویکی لیکس ارتباطات حساس را شامل نمی شود اما برخی از اين 86 سند، مهر فوق سری خورده اند، 16 سند طبقه بندی سری و 75 مورد، محرمانه هستند. بنابراين  بیشتر این اسناد درآرژانتین منتشر نشده و یا از رسانه های کشور  پخش نشده اند .

کد N727818

وبگردی