آفتاب

بیانیه انصارالله در واکنش به مداخله شورای همکاری خلیج‌فارس

بیانیه انصارالله در واکنش به مداخله شورای همکاری خلیج‌فارس

جنبش انصارالله یمن در واکنش به کارشکنی کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس درخصوص صدور بیانیه قانون اساسی در یمن اعلام کرد که این کشورها تنها در صدد تحقق منافع خودشان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یمنی خبر، به دنبال مخالفت شورای همکاری خلیج فارس با بیانیه قانون اساسی در یمن و در خواست اعضای این شورا از شورای امنیت درخصوص صدور بیاینه ای علیه حوثیها، جنبش انصارالله یمن با انتشار بیاینه ای اعلام کرد که اتخاذ چنین موضعی از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس غافلگیرکننده و دور از ذهن نبود.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی حوثیها در این بیانه تاکید کرده است که مردم یمن کاملا بر این مسئله واقف هستند که مواضع اتخاذ شده از سوی برخی از این کشورها تنها در راستای تحقق منافع خودشان است نه منافع مردم مستضعف یمن.

وی در ادامه تاکید کرد تحرکاتی که علیه رئیس جمهوری منتخب مصر صورت گرفت انقلاب مردمی و محاکمه وی و محاکمه عوامل نظام وی مطالبات انقلابی نام گرفت، مطالبات مردم بحرین درخصوص تحقق حقوق قانونی خود توطئه ایران و تفرقه افکنی خوانده شد و حمایت از تکفیریهای القاعده و جبهه النصره در سوریه حمایت از انقلابیون و آزادگان نام گرفت.

از همین رو مردم یمن ادعاهای دروغینی را که درخصوص حمایت از آنها سر داده می شود باور ندارند چرا که همچنان در جوار این کشورهای غنی در فقر و تهیدستی به سر می برند و این در حالی است که توجه این کشورها به گروههای کاری که از کشورهای شرق آسیا وارد این کشورها می شوند بیشتر است ولی کارگران یمنی در کشورهای عربی همجوار از کمترین حقوق برخوردارند، کشوری مثل امارات نیز علیرغم اعطای روادید به شهروندان همه کشورها برای شهروندان یمنی روادید صادر نمی کند و تمام اینها نشانگر آن است که این کشورها هیچ دلسوزی برای مردم یمن ندارند و تنها در پی تحقق مطامع خود هستند.

وی همچنین تعلیق سفارتخانه برخی کشورها را در یمن ناشی از ترس و وحشت آنها قلمداد کرد.

 در این بیانیه تاکید شده است که مردم یمن در مقابل هیچ تهدیدی سر خم نمی کنند و همچنان بر مبادی و اصول خود پایبند هستند.

کد N727642

وبگردی