آفتاب

هشدار وزیر خارجه ترکیه نسبت به افزایش حوادث نژادپرستی و ضد اسلام

هشدار وزیر خارجه ترکیه نسبت به افزایش حوادث نژادپرستی و ضد اسلام

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که نژادپرستی و حوادث ضد اسلامی یادآور تحولاتی است که پیش از جنگ جهانی اول و دوم رخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آنادولو علیه افزایش نژادپرستی، حوادث ضد اسلام و بیگانه‌هراسی در اروپا و سراسر جهان هشدار داد. وی کشته شدن سه جوان مسلمان در آمریکا را نمود نژادپرستی و فعالیت‌های ضد اسلام و نیز بیگانه‌هراسی دانست.

سخنان وزیر امور خارجه ترکیه به کشته شدن ضیاء برکات، همسرش یُسر محمد ابو صالحه و خواهر او رزان محمد ابو صالحه است که اجساد آنها روز سه‌شنبه در حالی که از ناحیه سر تیر خورده بودند، در خانه‌شان در ایالت کارولینای شمالی آمریکا پیدا شد.

ضیاء شادی برکات، ۲۳ ساله دانشجوی سال دوم دندانپزشکی بود و همسرش یُسر محمد ابو صالحه ۲۱ ساله قرار بود از پاییز امسال در همین رشته درس بخواند. این دو دسامبر سال پیش ازدواج کرده بودند. رزان محمد ابو صالحه، خواهر یُسر محمد ابو صالحه ۱۹ سال داشت و در همین دانشگاه درس می‌خواند. خانواده آنها گفته‌اند که قتل ناشی از نفرت بوده است.

همسر مردی که متهم به کشتن سه دانشجوی مسلمان در شهر چپل هیل در ایالت کارولینای شمالی آمریکا در حمله‌ای مسلحانه است، می‌گوید که وی به خاطر دعوا بر سر پارکنیگ دست به قتل زده نه تنفر مذهبی. با این حال، پدر دو تن از مقتولان می‌گوید که انگیزه نفرت بوده است.

مظنون به قتل به نام هیکز که ۴۶ سال دارد در بازداشت است. کارن، همسر وی گفت که از این حادثه "شوکه" است اما گفت که شوهرش با بسیاری از همسایگان از مذاهب مختلف بر سر پارکینگ دعوا داشته است.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه سخنانش تاکید کرد: دو عامل وجود دارد که تهدیدی علیه اروپا، غرب و جهان محسوب می‌شود؛ فعالیت‌های تروریستی و افزایش نژادپرستی. اگر ما اقدامی علیه چنین حوادثی اتخاذ نکنیم، با مشکلات بزرگتری روبرو می‌شویم و متاسفانه مردم با اروپا و غرب با آن مواجه می‌شوند. این نوع از حوادث یادآور تحولاتی است که پیش از جنگ جهانی اول و دوم رخ داد.

انتهای پیام

کد N727591

وبگردی