آفتاب
استاندار سمنان خبر داد:

تغییر کاربری بخشی از فضاهای آموزشی در سمنان با هدف تأمین اعتبارات

تغییر کاربری بخشی از فضاهای آموزشی در سمنان با هدف تأمین اعتبارات

استاندار سمنان از تغییر کاربری بخشی از فضاهای آموزشی مناسب این استان به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد وکیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح تغییر کاربری برخی فضاهای آموزشی که از ظرفیت درآمدزایی برخوردارند ، ادامه می‌یابد.

وی با بیان این‌که این استان از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است، افزود: استان سمنان می‌تواند بدون اعتبارات دولتی و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی استان اداره شود. البته برای تحقق این مهم باید اختیارات بیشتری به استان داده شود تا دستگاه‌های مختلف بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند.

وکیلی با بیان این‌که مشکلات فیزیکی و زیرساختی زیادی در آموزش و پرورش استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: با این همه در صورت تفویض اختیارات لازم از سوی دولت به مدیریت استان، می‌توان با ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در استان وجود دارد بخش‌های مختلف استان را بصورت در‌آمد و هزینه اداره کرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان به ضرورت آموزش تولید ثروت از دوران ابتدایی به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: باید با آموزش‌هایی که داده می‌شود، دانش‌آموزان بتوانند علم را به ثروت تبدیل کنند.

وی با انتقاد از مدرک گرایی در دانشگاه‌های کشور ، از این رویه به عنوان یک آسیب جدی در بازار کار یاد کرد و افزود: مدرک گرایی سبب شده تا به دلیل عدم همخوانی رشته‌های دانشگاهی فارغ التحصیلان با بازار کار، فضای کسب و کار فارغ التحصیلان از رونق بالایی برخوردار نباشد.

استاندار سمنان به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش و اقشار فرهنگی اشاره کرد و با بیان این‌که باید مشکلات معیشتی فرهنگیان رفع شود، اظهار کرد: اگر معلمان ما از نظر معیشتی نگرانی‌ نداشته باشند می‌توانند به رشد آموزشی و ارتقاء نیروهای انسانی کمک بیشتری کنند.

وی توجه به نیروی انسانی را محور اصلی سند آمایش سرزمین کشور ارزیابی کرد و گفت: کشوری توسعه یافته محسوب می‌شود که از یک آموزش و پرورش توسعه یافته برخوردار باشد و هم‌چنین آموزش و پرورشی توسعه یافته محسوب می‌شود که از معلمانی با نگرشی توسعه‌ای، بهره‌مند باشد. لذا از این منظر است که می‌بایست آموزش و پرورش در رأس امور باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: معلمان و نیروی انسانی فعال در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید از متخصص‌ترین افراد باشند.

انتهای پیام

کد N727587

وبگردی