آفتاب
ندیمی پیشنهاد داد

توریسم ورزشی راه‌اندازی شود

توریسم ورزشی راه‌اندازی شود

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: توریسم به طور عام و توریسم ورزشی به طور خاص در ایران تعریف و برنامه‌ای ندارد، راه‌اندازی توریسم ورزشی در کشور باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اینکه ورزش در جهان جایگاه دارد پس تاریخی هم برای آن وجود دارد، اظهار کرد: راه‌اندازی توریسم ورزشی در کشور باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، به طور مثال ایران می‌تواند توریسم ورزشی در رشته کشتی جذب کند اما در رشته فوتبال ما هرگز نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه باید بررسی شود که چه ورزش‌هایی در ایران قابلیت توریسم ورزشی را دارند، امکانات پذیرش توریسم ورزشی حائز اهمیت است، هتل، وسیله حمل و نقل، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و تفریحی از جمله ابزارهای زیر ساختی است که توریسم ورزشی و هر توریسم دیگری به آن احتیاج دارد.

ندیمی با بیان اینکه توریسم بسته خدماتی است، ادامه داد: متاسفانه کشور ما در شرایط مناسب مالی نیست و همچنین اسپانسرهای توانمند ندارد تا صنعت توریسم در هر حوزه‌ای چه ورزشی، چه سلامت و غیره را فراهم کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس بیان کرد: اگر مسئولان ورزشی کشور و وزارت ورزش و جوانان تاکید بر ایجاد توریسم ورزشی در کشور می‌کنند باید برنامه‌ای دائمی و در حال گسترش طراحی کنند نه اینکه به طور مقطعی و تنها با برپایی مسابقات آسیایی به آن بپردازند.

ندیمی گفت: در حال حاضر مسابقات و اردوهای محدود ورزشی در کشور برگزار می‌شود که این‌ها را نمی‌توان به حساب توریسم ورزشی گذاشت، توریسم ورزش و تقویت آن نیازمند تبلیغات و شرایط اقتصادی رو به رشد است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم اضافه کرد: متاسفانه تبلیغاتی علیه ایران در جهان وجود دارد و تحریم‌ها شرایط اقتصادی را برای کشور سخت کرده است، برای راه‌اندازی توریسم لازم است تبلیغات و تحریم‌ها کاهش یابد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با تاکید بر اینکه توریسم به طور عام و توریسم ورزشی به طور خاص در ایران تعریف و برنامه‌ای ندارد، تاکید کرد: با برگزاری اردوهای محدود و مسابقات جام تختی نمی‌توانیم ادعا کنیم در توریسم ورزشی فعال هستیم، باید پذیرفت که ما برنامه و پیش‌بینی برای توریسم ورزشی نداریم.

سخنگوی فراکسیون گردشگری و صنایع دستی گفت: برای فعال شدن توریسم فرهنگی باید برنامه‌ای برای تمام 365 روز سال داشته باشیم و هماهنگی فرابخشی بین نهادهای مربوطه ایجاد شود.

انتهای پیام

کد N727581

وبگردی