آفتاب

تظاهرات صدها اسپانیایی علیه قانون امنیتی جدید در این کشور

تظاهرات صدها اسپانیایی علیه قانون امنیتی جدید در این کشور

صدها اسپانیایی در مادرید علیه برنامه دولت برای تشدید مجازات‌های برگزاری راهپیمایی‌های بدون مجوز دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها معترض در میدان مرکزی "پوئرتا دل سول" مادرید سوت زده و طبل می‌کوبیدند. سازمان‌دهندگان این راهپیمایی خواستار گردهمایی‌های مشابهی در 20 شهر دیگر اسپانیا شدند.

این تازه‌ترین دور اعتراضات علیه اصلاحات پیشنهادی است که منتقدان آن را "قانون عرض اندام" توصیف می‌کنند. این لایحه مدت حبس برای اختلال در نظم عمومی را افزایش داده و جریمه 600 هزار یورویی (683 هزار دلاری) را برای سازماندهی راهپیمایی‌های بدون مجوز تعیین می‌کند.

دولت اسپانیا اعلام کرده است، این قانون جدید امنیت عمومی را بهبود بخشیده و از حقوق و آزادی‌ها حفاظت می‌کند. این لایحه از سوی مجلس عوام پارلمان تصویب شده و قرار است در هفته‌های آتی در سنا به رای گذاشته شود.

مجلس عوام و سنا تحت کنترل حزب حاکم محافظه‌کار قرار دارد و احتمالا این لایحه پیش از انتخابات پارلمانی نوامبر سال‌جاری میلادی تصویب خواهد شد.

اعضای گروه بین‌المللی "صلح سبز" نیز که اغلب در کمپین‌هایشان راهپیمایی برگزار می‌کنند، در این راهپیمایی مادرید شرکت کردند.

سخنگوی گروه «صلح سبز اسپانیا» گفت: دولت همچنان صدای مردم را سرکوب می‌کند. این دولت صدای معترضان و مخالفان را سرکوب کرده و می‌خواهند شهروندانی را که تسلیم رویدادهای کنونی نمی‌شوند، جریمه کند.

اسپانیا به دنبال بحران اقتصادی‌اش که در سال 2008 میلادی آغاز و باعث بیکاری میلیون‌ها تن شد، شاهد افزایش اعتراضات بوده است.

انتهای پیام

کد N727465

وبگردی