آفتاب

الازهر مصر قتل سه مسلمان آمریکایی را محکوم کرد

الازهر مصر قتل سه مسلمان آمریکایی را محکوم کرد

الازهر مصر در بیانیه‌ای قتل سه جوان مسلمان در ایالت کارولینای شمالی آمریکا را محکوم و اعلام کرد که این جنایت تفاوتی با جنایات داعش ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، عباس شومان، معاون رئیس الازهر در بیانیه‌ای سکوت غرب را در مقابل جنایت‌هایی که علیه مسلمانان و نهادهای اسلامی در آمریکا و اروپا صورت می‌گیرد، محکوم و اعلام کرد: جنایتکاری که دانشجویان مسلمان را در آمریکا به قتل رسانده با همان انگیزه‌هایی دست به این اقدام زده‌ که داعش با آن انگیزه‌ها به اقدامات تروریستی خود دست می‌زند.

وی با تاکید بر مخالفت الازهر با سیاست‌های یک بام و دوهوای غرب در برخورد با جنایت‌های تروریستی عنوان داشت: تروریسم هیچ دین و وطنی ندارد و سکوت غرب در قبال این جنایت‌ها که با انگیزه‌های نژادی صورت می‌گیرد تندروها در غرب را به تکرار آن ترغیب می‌کند.

الازهر مصر اعلام کرد که هیچ تفاوتی میان کشته شدن بی‌گناهان به دست داعش و قتل دانشجویان مسلمان به دست یک جنایتکار آمریکایی وجود ندارد. این اقدامات هر دو جنایت‌هایی علیه بشریت هستند که باید همگان در برابر آن بایستند.

در همین راستا، فعالان اردنی و برخی احزاب این کشور با برگزاری تظاهرات قتل سه جوان مسلمان در آمریکا را محکوم کردند.

تحصن کنندگان اردنی با حضور در مقابل مجمع سندیکاهای این کشور برخورد رسانه‌های آمریکایی و بی اهمیت جلوه دادن این جنایت را محکوم کردند.

سندیکای پزشکان نیز با شرکت در راهپیمایی سکوت جامعه جهانی در قبال قتل سه جوان مسلمان را محکوم کردند.

ناصر جوده، وزیر خارجه اردن نیز خواهان نتایج تحقیقات آمریکا در خصوص قتل سه جوان مسلمان که دو تن ازآن‌ها تابعیت اردنی دارند شد.

به گزارش منابع آگاه، ضیا شادی برکات، یسر و رزان ابوصالحه، سه جوان مسلمان به ضرب گلوله فردی 46 ساله در ایالات کارولینای شمالی آمریکا کشته شدند اما انگیزه قتل مشخص نشده است.

انتهای پیام

کد N727464

وبگردی