آفتاب
عبدالرب رسول سیاف:

در مقابل مداخله خارجی ها در حذف مجاهدین از قدرت خواهیم ایستاد

در مقابل مداخله خارجی ها در حذف مجاهدین از قدرت خواهیم ایستاد

شخصیت ها و رهبران جریانهای جهادی افغانستان، در مراسم تجلیل از سالروز خروج ارتش شوروی سابق از افغانستان، کنار گذاشتن رهبران جهادی از بدنه حکومت را نتیجه کارکرد سازمان های جاسوسی در افغانستان دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر از کابل، عبدالرب رسول سیاف از رهبران قدرتمند احزاب جهادی و عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان، در اجتماع صبح امروز که در محل خیمه لوی جرگه در کابل برگزار گردید، تاکید کرد که آغاز زمزمه حضور داعش در افغانستان، بخشی از یک برنامه بزرگ قدرتهای خارجی در این کشور است.

وی گفت که اکنون از نظر قدرتهای مداخله گر در افغانستان، دوران ملا عمر به پایان رسیده و به همین دلیل، جریان دهشت انگیزی بنام داعش را تحت حمایت قرار داده اند.

سیاف افزود که این مداخله گران، در صورتی که لازم باشد، حاضر هستند گروه های تروریستی دیگری را نیز مورد حمایت خود قرار دهند.

این رهبر جهادی، با اشاره به حمایت های گسترده احزاب جهادی از نظام فعلی افغانستان گفت که جریانهای جهادی با اصل نظام مخالف نیستند، اما با هر حرکتی که تلاش کند تا حضور مجاهدین در افغانستان را کمرنگ نماید برخورد خواهند نمود.

این اظهارات، تندترین واکنش نسبت به محدود سازی رهبران احزاب جهادی در حکومت تلقی می شود که به نظر می رسد مورد حمایت بخش عمده ای از افراد تاثیرگذار در صحنه سیاست افغانستان نیز می باشد.

برخی از صاحب نظران معتقدند که منظور آقای سیاف از مداخله گران خارجی، کشورهای حاضر در افغانستان از جمله آمریکا و ناتو است.

گفتنی است که در این مراسم، شخصیت هایی همچون صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، بسم الله محمدی وزیر سابق کشور و دفاع، اقای ارغندیوال وزیر پیشین اقتصاد، اسماعیل خان وزیر پیشین انرژی و آب و والی اسبق هرات و نیز عبدالرئوف ابراهیمی رویس پارلمان حضور داشته و به ایراد سخن پرداختند.

کد N727367

وبگردی