آفتاب
رییس سازمان زندان‌ها:

نهادهای نظارتی مراقبت از حیثیت و حفظ اسرار را سرلوحه کار خود قرار دهند

نهادهای نظارتی مراقبت از حیثیت و حفظ اسرار را سرلوحه کار خود قرار دهند

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: متاسفانه از گذشته یک خرده فرهنگ در نظام اداری ما شکل گرفته که کم کاری، بیکاری، بی انضباطی در آن عیب دانسته نمی‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اصغر جهانگیر در گردهمایی مشترک روسای ادارات حفاظت و اطلاعات و ادارات ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات زندان‌های سراسر کشور، اظهار کرد: توسعه هر کشوری منوط به توسعه سازمان هایی است که در آن نیروی انسانی کارآمد وجود داشته باشد و نیروی انسانی وقتی کارآمد می‌شود که ظرفیت‌های لازم برای توانمندسازی که عبارت از خودنگری، خودباوری و در نهایت خودکنترلی است، در وی بوجود آید.

وی توجه به رشد سازمان‌ها را یکی از ضروریات خواند و گفت: ما وقتی می توانیم به تعهدات و ماموریت های سازمان جامه عمل بپوشانیم که قبل از آن به تعهدات فردی در راستای ارزش‌های اسلامی وفادار باشیم در این صورت است که رشد تعهد فردی منجر به رشد تعهد سازمانی خواهد بود.

رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه گفت: یکی از وظایف اساسی ما توجه به توسعه ارزش‌ها در فرهنگ سازمانی است که کمک می‌کند سازمان به اهداف عالیه خود برسد. این وظیفه نه تنها بر عهده نهادهای نظارتی و فرهنگی است، بلکه در درجه اول متوجه افراد سازمان است. این افراد باید احساس کنند که علاوه بر وظایف فردی، یک مسئولیت و تکالیف عمومی و جمعی و سازمانی نیز به عهده دارند. با این نگاه این امکان فراهم می‌شود که فرهنگ ما به سمت و سوی فرهنگ ارزشی که مورد انتظار یک نظام اسلامی است سوق داده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه از گذشته یک خرده فرهنگ در نظام اداری ما شکل گرفته که کم کاری، بیکاری، بی انضباطی در آن عیب دانسته نمی شود و در این شرایط حتی کسانی که خودشان به وظایف کاری خود عمل می کنند، در فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعال نیستند.

جهانگیر بیان کرد: همه کسانی که دغدغه دین و نظام اسلامی را دارند به عنوان حافظان ارزش متعالی باید دین خود را ادا کنند و علاوه بر اینکه مراقب رفتار و عملکرد خود هستند، باید به ترویج فرهنگ ارزشی برگرفته از آموزه های دینی اقدام نمایند.

رئیس سازمان زندان‌ها، مجموعه بازرسی و حفاظت را دو بازوی توانمند مدیریت صحیح سازمان خواند و گفت: نهادهای نظارتی به عنوان نهادهای یاری دهنده مدیریت هستند و این دو وقتی می توانند به وظایف خود به نحو شایسته عمل کنند که اطلاعات جامع، دقیق و بروز داشته باشند.

مشاور رئیس دستگاه قضا با تاکید مجدد بر توانمندسازی نیروی انسانی، مراقبت از نیروی انسانی را امری مهم خواند و تصریح کرد: نهادهای نظارتی باید با یک نگاه ارزشی و بر مبنای ماموریت‌های سازمان وظایف خود را انجام دهند و مراقبت از حیثیت و آبروی افراد ، حفظ اسرار و رعایت عدالت را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند؛ چرا که نیروی انسانی توانمند سرمایه اصلی هر سازمان است و باید تلاش کنیم علاوه بر مراقبت از این سرمایه در توانمندی و کارآمدی هر چه بیشتر آن بکوشیم تا شاهد محیطی سالم و سازمانی پویا باشیم.

انتهای پیام

کد N727209

وبگردی