آفتاب
برومند در موافقت با کلیات لایحه بودجه:

عدم وابستگی به نفت بخش کشاورزی را تقویت می‌کند

عدم وابستگی به نفت بخش کشاورزی را تقویت می‌کند

در سالیان گذشته بیشترین تکیه لایحه بودجه به نفت بود که این امر نه تنها موضوع خوبی نبود، بلکه نقص بزرگی به بودجه محسوب می‌شد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: در سالیان گذشته بیشترین تکیه لایحه بودجه به نفت بود که این امر نه تنها موضوع خوبی نبود، بلکه نقص بزرگ بودجه محسوب می‌شد که توجه دست‌اندرکاران را در تصویب بخش‌های غیرنفتی مغفول می‌نمود و در نهایت بخش‌های غیرنفتی از جمله کشاورزی روز‌به‌روز ضعیف‌تر می‌شد.

به گزارش ایلنا٬ حبیب برومند داش قاپو٬ امروز در صحن علنی مجلس در موافقت با لایحه بودجه مصوب کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ما موظفیم به‌عنوان نمایندگان ملت ایران لایحه بودجه یا هر نوع حادثه ملی را در مجموع مدنظر قرار دهیم. علی‌رغم اینکه امسال هیچ دولتمردی به استان ما مخصوصاً حوزه انتخابیه‌ام جهت افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌ای سفر نکرد، اما انصاف حکم می‌کند که از نقاط برجسته لایحه بودجه به صورت ذکر کلیات دفاع کنم.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد و مغان  ادامه داد: لایحه بودجه امسال نه تنها یک لایحه کارشناسی شده و نسبتاً کامل است، بلکه یک لایحه سیاسی هم محسوب می‌شود و دولت تدبیر و امید با تنظیم این نوع لایحه، خواب قدرت‌های سلطه‌طلب و ایادی خودفروخته آنها را که با ارزان کردن نفت، حلقه محاصره فشار بر ملت ایران را افزایش می‌دادند، برهم زد.

وی افزود: برای اولین‌بار است که به نظر بنده اگر لایحه بودجه 94 هیچ نقطه قوتی به جز کاهش وابستگی به نفت نداشت، کافی بود که ما دولت را در تبیین این نوع لایحه تشویق کنیم. در سالیان گذشته بیشترین تکیه لایحه بودجه به نفت بود که این امر نه تنها موضوع خوبی نبود، بلکه نقص بزرگی به بودجه محسوب می‌شد که توجه دست‌اندرکاران را در تصویب بخش‌های غیرنفتی مغفول می‌نمود و در نهایت بخش‌های غیرنفتی از جمله کشاورزی روز‌به‌روز ضعیف‌تر می‌شد.

برومند تصریح کرد: عدم وابستگی به نفت این فرصت را به کشور می‌دهد که بخش کشاورزی و سایر بخش‌های بنیادین را تقویت کند. همچنین برجستگی دیگر لایحه بودجه، افزایش سهم مالیات بر بودجه برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی بود که البته مالیات کارمندان افزایش ندارد و فقط از واردکنندگان کالاهای لوکس و فرارکنندگان از مالیات اخذ می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه توجه به اقتصاد دانش‌بنیان یک برجستگی دیگر لایحه بودجه 94 است، افزود: استفاده از احکام غیربودجه‌ای یعنی توجه به هزینه‌ها، نمونه دیگر برجستگی لایحه بودجه سال آینده کل کشور است. همچنین توجه به احکام برنامه پنجم در این لایحه یکی دیگر از نکات برجسته می‌باشد.

وی اذعان داشت: در تبصره 13 الحاقی لایحه بودجه سال آینده آمده است، زوج‌های جوانی که وام ازدواج دریافت نکنند، به جای آن می‌توانند به میزان دو برابر مبلغ وام، کالاهای تولید داخلی دریافت کنند، که این امر از نکات برجسته مطرح شده در لایحه بودجه سال 94 است که می‌تواند به افزایش اشتغال و تولید داخلی کمک کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطر نشان کرد: از نکات برجسته دیگر لایحه بودجه سال آینده کل کشور، دو سقفی شدن بودجه ملی و توجه ویژه به وضعیت بودجه عمرانی است که این موضوع امسال از پایداری بیشتری برخوردار است.

کد N727181

وبگردی