آفتاب

آغاز پژوهش‌های مشترک بین ایران و برزیل در حوزه علوم شناختی

آغاز پژوهش‌های مشترک بین ایران و برزیل در حوزه علوم شناختی

ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با امضای تفاهم نامه ای پژوهش های مشترک میان ایران وبرزیل آغاز شد.

حامد اختیاری- مدیرگروه بخش آموزش و ترویج منابع انسانی ستاد توسعه علوم وفناوری شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در راستای سیاست توسعه علوم و فناوریهای شناختی و گسترش همکاریهای علمی بین المللی، اولین تفاهم نامه علمی کشور با بنیاد حمایت از تحقیقات سائو‌پائولوی برزیل به امضا رسید.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه جهت تقویت پیوند میان مراکز علمی دو کشور و اجرای پژوهشهای مشترک است، عنوان کرد: از دیگر هدف های این همکاری مشترک، تبادل استاد و دانشجو در مطالعات "مغز و شناخت" است.

وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه همکاریهای علمی و فناوری میان پژوهشگران دو کشور از طریق تامین بودجه پژوهش‌های مشترک در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است.

اختیاری با اشاره به اینکه با امضای این تفاهم نامه، نیاز دو کشور برای دستیابی به نتایج مطلوب بر اساس منافع متقابل در حوزه علوم شناختی گسترش می یابد، اظهار داشت: بنیاد حمایت از تحقیقات سائوپائولو برزیل، بزرگترین سازمان اعطای حمایتهای پژوهشی در برزیل است و در راستای توسعه علم و دانش فعالیت های گسترده ای انجام می دهد. از این رو این سازمان با ایران همکاری های خود را آغاز کرده است.

کد N727141

وبگردی