آفتاب

فیلم/ کاریکاتوریست توهین کننده با تبر از خود محافظت می کند

فیلم/ کاریکاتوریست توهین کننده با تبر از خود محافظت می کند

وقوع دو حادثه خونین در کپنهاک موجب شده تا فردی که چند سال قبل با ترسیم کاریکاتوری موهن نسبت به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) احساسات مسلمانان را جریحه دار کرده بود برای دفاع از خود دست به تبر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، راشا تودی با ارائه گزارشی تصویری در مورد حوادث دیروز و صبح امروز کپنهاک، به منزل «لارس ويلکس» شخصی که چند سال پیش کاریکاتوری موهن به ساحت حضرت محمد (ص) را منتشر کرده بود، مراجعه کرد. 

در تصاویر منتشر شده مشخص است که این فرد برای آنکه از خود در برابر حمله کنندگان احتمالی مراقبت کند با خود تبر حمل می کند. 

لارس ويلکس طراح کاريکاتوری از پيامبر اسلام است که مسلمانان آن را توهين تلقی می کنند. پيشتر يک گروه درعراق در سال ۲۰۰۷ برای کشتن لارس ويلکس جايزه ای يکصد هزار دلاری تعيين کرده بود.

در حوادث دیروز و صبح امروز کپنهاک دو نفر کشته و شش نفر نیز زخمی شده اند. روز گذشته لارنس ویلکس در جلسه ای که در کافه یا در شمال کپنهاک د مورد آزادی بیان تشکیل شده بود شرکت داشت. در زماین برگزاری این جلسه دو فرد مسلح به سوی کافه آتش گشودند که مجموعا 40 تیر به سمت کافه شلیک شد و در نتیجه آن دست کم چهار نفر زخمی  یک نفر نیز کشته شدند.

 

کد N727004

وبگردی