آفتاب

ادامه تظاهرات گسترده بحرینی‌ها به مناسبت چهارمین سالگرد انقلاب 14 فوریه

ادامه تظاهرات گسترده بحرینی‌ها به مناسبت چهارمین سالگرد انقلاب 14 فوریه

هزاران تن از مردم بحرین برای بزرگداشت چهارمین سالروز انقلاب 14 فوریه دست به تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف کشور زدند. در همین حال معاون سیاسی دبیرکل جمعیت الوفاق اعلام کرد که افزایش سرکوب تظاهرات به منزله شکست مقامات بحرین در مهار بحران کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در چهارمین سالگرد انقلاب 14 فوریه نیروهای رژیم آل خلیفه با گاز اشک آور و گلوله‌های صوتی به تظاهرکنندگان حمله کردند.

همچنین مردم بحرین فروشگاه‌های تجاری را بسته و دست به اعتصاب سراسری زدند. برخی رهبران مخالفان بحرینی نیز در همبستگی با مردم در زندان اعتصاب غذا کردند.

در همین حال خلیل المرزوق، معاون سیاسی جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه شیعه مخالف در کشور اعلام کرد: بزرگداشت سالگرد انقلاب 14 فوریه در بحرین با مشارکت گسترده بحرینی‌ها مواجه شد و هیچ تفاوتی با مراسم‌های قبل نداشت. در واقع عدم حضور علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و ادامه بازداشت وی انگیزه قوی به بحرینی‌ها برای پافشاری بر خواسته‌های مورد نظر خود و سر دادن فریادهایی برای آزادی وی داد.

المروزق خاطرنشان کرد: نیروهای نظام بحرین مانع خروج بحرینی‌ها برای برگزاری تظاهرات شدند اما برخورد آنها و اعمال زور علیه تظاهرکنندگان موجب وخامت اوضاع و انگیزه بیشتر تظاهرکنندگان برای ادامه جنبش خود می‌شود.

وی گفت: سرکوب شدید و اعمال زور علیه تظاهرکنندگان به منزله شکست مقامات در مهار بحران کشور است و راهکار بحران بحرین تنها سیاسی است.

انتهای پیام

کد N727002

وبگردی