آفتاب

شکار یک جانوار یعنی نابود کردن یک چرخه از زندگی ‌

شکار یک جانوار یعنی نابود کردن یک چرخه از زندگی ‌

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: روز گذشته یک فرد متخلف به جرم شروع به شکار در دربند باکلور منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر طارم دستگیر و از وی یک قبضه سلاح و ادوات شکار کشف و ضبط شد.

سیدرضا معافی‌مدنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در پی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر طارم یک فرد متخلف به جرم شروع به شکار در دربند باکلور(سد کوهسار) دستگیر شد.

وی افزود: از فرد متخلف یک قبضه اسلحه ته‌پر دولول فاقد مجوز حمل، دو تیر فشنگ ساچمه‌زنی و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد و پرونده تخلف این متخلف تنظیم و جهت رسیدگی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

این مسوول با اشاره به اینکه شکار غیرمجاز جانوران صدمات جبران‌ناپذیری به محیط وارد می‌کند، خاطرنشان‌ کرد: شکارچیان بنا به هر دلیلی دست به چنین اقداماتی می‌زنند، در حالی ‌که نمی‌دانند کشتن یک جانوار یعنی نابود کردن یک چرخه از اکوسیستم که جبران آن در برخی موارد غیرممکن است.

وی ادامه داد: محیط‌بانان با جدیت بر مناطق نظارت دارند و به کسی اجازه دست‌اندازی به ذخایر ارزشمند جانوری را نمی‌دهند و مردم مطمئن باشند که هیچ‌گاه از کارمان در مقابله با متخلفان دست نخواهیم برداشت.

انتهای پیام

کد N726966

وبگردی