آفتاب

‌برای تکامل سیستم عصبی و سلامت مغز و اعصاب ماهی بخورید

‌برای تکامل سیستم عصبی و سلامت مغز و اعصاب ماهی بخورید

یک کارشناس آبزی پروری گفت: ماهی‎های پرورشی و دریایی از لحاظ مقدار اسیدهای چرب امگا-3 تفاوتی با هم ندارند.

غلامحسین اکبری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، بیان کرد: ساردین، جزء ماهی‎های چرب آبهای عمیق بوده که فواید آن شامل تامین اسیدهای چرب ضروری بوده که برای تکامل سیستم عصبی و سلامت مغز و اعصاب لازم است.

وی اضافه کرد: این ماهی برای زنان حامله و شیرده بسیار توصیه می‎شود، تاثیر آن در درمان افسردگی به اثبات رسیده و همچنین دارای اسیدهای چرب امگا 3 است.

مهندس اکبری ادامه داد: ماهی‎ها، بخصوص ماهی‎های آب‎های سرد و چربی‎دار(با چربی زیاد) نظیر سالمون، ساردین، ماهی تن و ماهی قزل آلا بدن انسان را در مقابل بیماری‎های قلبی محافظت می‎کند. اسیدهای چرب ضروری از لخته شدن و چسبیدن پلاکت‎های خونی(به فرم پلاک‎های غنی از کلسترول) به سطح داخلی عروق جلوگیری می‎کند.

این پژوهشگر آبزی‎پروری تصریح کرد: اکثر حملات قلبی به علت ایجاد لخته‎های خونی در سرخرگ‎ها، سیاهرگ‎ها و جلوگیری از جریان مناسب خون در رگ‎ها صورت می‎پذیرد، لذا اسیدهای چرب امگا-3 می‎توانند در کاهش التهاب بیماری‎هایی نظیر آرتریت روماتوئید نقش داشته باشند.

اکبری افزود: همچنین بدن میگو، خرچنگ دریایی و صدف خوراکی به اندازه ماهی آب‎های آزاد دارای اسیدهای چرب امگا-3 است.

وی تصریح کرد: ماهی‎های غیر پرورشی اسید چرب امگا-3 خود را با خوردن جلبک‎ها و پلانکتون‎ها و ماهی‎های دیگر بدست می‌آورند. اگر رژیم غذایی ماهی‎های پرورشی حاوی اسیدهای چرب امگا-3 نباشد، رشد این ماهی‎ها متوقف می‎شود، به همین علت پرورش دهندگان ماهی این ماده مغذی را به غذاهای ماهی اضافه می‎کنند. به همین دلیل می‎توان گفت که ماهی‎های پرورشی و دریایی از لحاظ مقدار اسیدهای چرب امگا-3 تفاوتی با هم ندارند.

انتهای پیام

کد N726945

وبگردی