آفتاب
المانیتور گزارش داد

افزایش خوش‌بینی آمریکا نسبت به حصول توافق هسته‌ای

افزایش خوش‌بینی آمریکا نسبت به حصول توافق هسته‌ای

پایگاه خبری المانیتور به نقل از منابع آگاه گزارش داد: خوش‌بینی دولت آمریکا نسبت به دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

پایگاه خبری المانیتور به نقل از منابع آگاه گزارش داد: خوش‌بینی دولت آمریکا نسبت به دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری المانیتور در گزارشی به نقل از کارشناسانی که دولت آمریکا آنها را در جریان روند مذاکرات هسته‌ای قرار داده است، نوشت: واشنگتن با توجه به پیشرفت‌هایی که در جریان مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مونیخ حاصل شده اینگونه ارزیابی کرده است که شانس دستیابی به توافق با ایران در روزهای اخیر افزایش یافته است.

به گزارش المانیتور، مذاکرات ایران و گروه 1+5 که هفته گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان انجام شد، پیشرفت‌هایی داشته است.

خوش‌بینی دولت آمریکا نسبت به حصول یک توافق نشان می‌دهد که این پیشرفت‌ها به قدری بوده است که حتی احتمال یک سازش بر سر ظرفیت غنی‌سازی ایران به علاوه دیگر مسائل به دست آمده است.

ژوزف کرینکوین، رییس بنیاد پلافشرز در گفت‌وگو با المانیتور تاکید کرد: واضح است که دستیابی به یک توافق ممکن است چون بسیاری از اختلافات حل شده است.

وی در این باره گفت: اگر ما بتوانیم به توافقی دست پیدا کنیم که به خواسته‌های دولت آمریکا نزدیک باشد و من معتقدم که چنین اتفاقی خواهد افتاد در این صورت یک توافق بسیار خوب حاصل شده است.

کرینکوین یادآور شد: این توافق به گونه‌ای خواهد بود که حتی بسیاری از منتقدان را متعجب و خرسند می‌کند.

المانیتور در ادامه نوشت: از منظر آمریکا چشم‌انداز دستیابی به یک توافق با ایران به میزان زیادی منوط به این است که ایرانی‌ها با پیشنهاداتی که آمریکا در جریان مذاکرات ارائه می‌دهد موافقت کند.

از طرف دیگر کارشناسان بر این باورند که اظهارات اخیر مقامات ایران و آمریکا مبنی بر غیرمحتمل بودن تمدید دوباره مذاکرات یک نشانه مثبت دیگر برای دستیابی به توافق نهایی است و اگر آنها خواستار رسیدن به چنین توافقی هستند باید آن را در چارچوب زمانی کنونی انجام دهند.

رییس بنیاد پلافشرز در ادامه گفت: دیدارها میان مذاکره کنندگان ایران و آمریکا در مونیخ با این نتیجه به پایان رسید که طرف‌های مذاکره کننده باید به یک توافق برسند و تمدید دوباره مذاکرات غیرضروری است اما هنوز اختلافاتی بر سر ظرفیت غنی‌سازی ایران و چگونگی لغو تحریم‌های این کشور وجود دارد.

همچنین رهبری ایران هفته گذشته ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور گفت که با یک توافق خوب که با منافع ملی کشورش تضاد نداشته باشد موافق است. به علاوه آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه هفته گذشته نیز از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران حمایت کرد و آنها را فرزندان ملت خواند.

پایگاه خبری المانیتور در پایان تاکید کرد: اظهارات اخیر مقامات ایران نشان می‌دهد دستیابی به یک توافق هسته‌ای ممکن است.

انتهای پیام

کد N726938

وبگردی