آفتاب

طرح اصلاحات ارضی در آفریقای جنوبی؛ مالکیت خارجی‌ها ممنوع

طرح اصلاحات ارضی در آفریقای جنوبی؛ مالکیت خارجی‌ها ممنوع

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی طرح اصلاح ارضی جدیدی را در این کشور ارائه کرد که براساس آن مالکیت خارجی‌ها بر زمین‌های آفریقای جنوبی ممنوع و وسعت زمین‌های کشاورزی ساکنان محلی محدود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طرح اصلاح ارضی آفریقای جنوبی از سوی "جاکوب زوما"، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی مطرح شد و طبق آن مالکیت خارجی‌ها بر اراضی این کشور ممنوع و وسعت اراضی کشاورزی ساکنان محلی نیز محدود می‌شود.

زوما گفت، اراضی به یکی از مهمترین فاکتورها در دستیابی به اصلاحات اشتباهات گذشته تبدیل شده است. بدین منظور لایحه مقررات مالکیت زمین سال جاری به پارلمان تقدیم می‌شود. اعلام طرح جدید دو دهه پس از پایان آپارتاید در آفریقای جنوبی مطرح می‌شود که طی آن مالکیت زمین عمدتا در دست اقلیت سفیدپوست قرار داشت. اجرای اصلاح ارضی هنوز هم یکی از موضوعات مهم در این کشور آفریقایی است و دولت بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته تا مالکیت زمین‌ها بیشتری را در اختیار اکثریت سیاه پوست آفریقای جنوبی قرار دهد.

طبق اظهارات زوما، کشاورزان محلی نمی‌توانند مالکیت بیش از 12 هزار هکتار زمین را در آینده در اختیار داشته باشند و خارجی‌ها نیز تنها می‌توانند که اراضی را بین 30 تا 50 سال اجاره کنند. این طرح به شدت مورد انتقاد کشاورزانی قرار گفت که همواره می گویند زمین‌های کوچکتر قابلیت‌ تجاری کمتری دارد. طرح اصلاح ارضی اولین بار در سخنرانی هفته گذشته زوما در پارلمان آفریقای جنوبی مطرح شد.

انتهای پیام

کد N726933

وبگردی