آفتاب

مراسم چهارمین سالگرد آغاز انقلاب مردم بحرین در قم برگزار شد

مراسم چهارمین سالگرد آغاز انقلاب مردم بحرین در قم برگزار شد

قم - مراسم چهارمین سالگرد آغاز انقلاب مردم بحرین و گرامیداشت شهدای مظلوم این کشور با عنوان « ۴ سال مقاومت در مظلومیت مضاعف» در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت سالگرد آغاز انقلاب مردم بحرین با عنوان ۴ سال مقاومت در مظلومیت مضاعف به همت مجمع جهانی اهل بیت (ع)، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) و جمعیت حمایت از مسلمانان مظلوم بحرین شامگاه شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم آیت الله هادوی تهرانی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت الله شاه آبادی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید حضرات آیات علوی گرگانی، نوری همدانی، گرامی قمی و همچنین جمعی از طلاب بحرینی شاغل به تحصیل در قم و مردم شهید پرور قم حضور داشتند.

حجت الاسلام مرتضی سندی که مدتی در زندان‌های آل خلیفه تحت شکنجه بود، در این مراسم اظهار کرد: بهترین تبریکات خود به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تقدیم می‌کنم.

وی تصریح کرد: دولت‌های کفر و نفاق به مردم مظلوم بحرین حمله کردند و می‌خواهند انقلاب مردم بحرین و قیام آن‌ها در برابر ظلم و ستم را خاموش کنند، اما مردم صبور بحرین ادعاهای دروغین این کشور‌ها در حمایت از حقوق بشر را به چالش کشیده و رسوا کردند.

این مبارز و انقلابی بحرینی با بیان اینکه مردم بحرین در چهارمین سالگرد انقلابشان بر مطالبات و خواسته‌هایی که دارند پافشاری می‌کنند، افزود: همین امروز که مصادف با چهارمین سالگرد انقلاب بحرین است مردم به خیابان‌ها آمدند و‌‌ همان شعار‌های اول انقلاب را تکرار می‌کردند.

وی گفت: قدرت نظامی و قلع و قمعی که از طرف رژیم بحرین صورت می‌گیرد نتوانسته مردم انقلابی را به خانه‌هایشان بر گرداند و مردم بحرین همچنان بر آزاد شدن از بندهای عبودیت و ظلم پافشاری می‌کنند.

حجت الاسلام سندی اظهار داشت: شعار مردم بحرین بعد از ۴ سال همچنان‌‌ همان است که در روز‌های اول انقلاب سر می‌دادند و شعار آن‌ها‌‌ همان شعار امام حسین (ع) است که فرمود: من شهادت را جز سعادت و زندگی با ظالمان را جز خاری نمی‌بینم.

وی در پایان از مردم ایران و بویژه ولی امر مسلمین آیت الله خامنه‌ای تشکر کرد و گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که فرج عاجل خود را نصیب مردم مظلوم بحرین کند.

اعتراضات مردمی در بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ آغاز شد و اکنون انقلاب بحرین در حالی وارد پنجمین سال خود می‌شود که تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز مردم همچنان ادامه دارد و انقلابیون بحرین با سردادن شعارهایی چون کوتاه نمی‌آییم در مقابل آتش سرکوب نظامیان آل خلیفه به نهضت خود ادامه می‌دهند.

کد N726877

وبگردی