آفتاب

انتقادنادران ازعدم حضور رئیس جمهور درجلسه بررسی کلیات لایحه بودجه

انتقادنادران ازعدم حضور رئیس جمهور درجلسه بررسی کلیات لایحه بودجه

نماینده مردم تهران از عدم حضور رئیس جمهور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه انتقاد کرد و رئیس مجلس در پاسخ به این انتقاد از دعوت از روحانی برای حضور در جلسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایحه بودجه 1394 در دستور کار مجلس قرار گرفت.

الیاس نادران با اعلام تذکر آیین نامه ای نسبت به عدم حضور رئیس جمهور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه انتقاد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: طبق آیین نامه داخلی ساز و کاری برای حضور رئیس جمهور در جلسه تقدیم لایحه بودجه وجود ندارد؛ اما بر اساس همین آیین نامه جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه باید با نطق رئیس جمهور آغاز شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید نظرش را نسبت به آنچه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است، اعلام کند زیرا دولت مجری بودجه است. اگر ایشان نمی‌خواهند در جلسه حضور داشته باشند باید هیات رئیسه اعلام کند، اگر این ماده از آیین نامه بلااستفاده است نیز باید اصلاح گردد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: رئیس جمهور بر اساس آیین نامه داخلی می تواند در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه حضور یابد، از آقای روحانی برای حضور در این جلسه نیز دعوت شده است اما عدم حضور ایشان اشکالی برای بررسی بودجه ایجاد نمی کند.

 

 

کد N726663

وبگردی