آفتاب
با صدور قطعنامه‌ای؛

شورای امنیت انصارالله یمن را به بازگشت به میز مذاکره فراخواند

شورای امنیت انصارالله یمن را به بازگشت به میز مذاکره فراخواند

شورای امنیت با صدور قطعنامه‌ای گروه "انصارالله" یمن را به بازگشت به میز مذاکره فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، شورای امنیت امروز (یکشنبه) قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن از گروه انصارالله یمن خواسته شده تا با واگذاری قدرت و عقب نشینی از موسسات دولتی، آزادی بازداشت شدگان، به مذاکرات بازگردند.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه قطعنامه صادر شده از سوی شورای امنیت که به خواسته وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست اخیرشان صادر شد براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل نمی‌باشد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که براساس پیش نویس این قطعنامه شورای امنیت تهدید کردند که اگر انصارالله یمن به این قطعنامه پایبند نباشد تهدیدهایی را علیه آنها اعمال خواهد کرد.

پیش از این نیز شورای امنیت بارها به تحریم علیه گروه انصارالله در قطعنامه‌های سابق تهدید کرده بود.

شورای همکاری خلیج فارس روز شنبه در پایان نشست فوق العاده خود از شورای امنیت خواست تا با صدور قطعنامه‌ای براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل که در آن استفاده از قدرت مجاز است انصارالله را به واگذاری قدرت و بازگشت به مذاکرات وادارکند.

علاوه بر این در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت 15 کشور عضو این شورا از گروه انصارالله یمن خواسته‌اند که هر چه سریعتر و بدون هیچ شرطی نیروهای خود را از نهادهای دولتی خارج کنند.

گذشته از این در قطعنامه مذکور شبه نظامیان گروه انصارالله یمن به آزادی عبدربه منصور هادی، ‌رئیس جمهوری مستعفی و نخست وزیر و اعضای دولت فرا خوانده شدند.

در این قعطنامه آمده که شورای امنیت آماده است تا تدابیر بیشتری را اتخاذ کند و این در قاموس سازمان ملل به معنای اعمال تحریم است.

انتهای پیام

کد N726536

وبگردی