آفتاب
سایه تحقیق و تفحص بر سازمان محیط زیست/

خروجی جلسه هیات دولت تعیین کننده تصمیم نهایی نمایندگان خوزستان

خروجی جلسه هیات دولت تعیین کننده تصمیم نهایی نمایندگان خوزستان

تحقیق و تفحص ازسازمان محیط زیست، شکایت از ابتکار به اصل نود و طرح سئوال از رئیس جمهور گزینه هایی است که روی میزمجمع نمایندگان خوزستان قرار دارد که انتخاب هر یک از آن ها به مصوبات جلسه دولت بستگی دارد.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تذکر ویژه رهبر انقلاب فرستاده ویژه دولت به استان خوزستان برای بررسی مشکل گرد و غبار سفر کرد و موضوع به صورت ویژه بررسی شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان استان منتظر هستند تا در جلسه روز یکشنبه هیات دولت خروجی سفر فرستاده رئیس جمهور به خوزستان را مشاهده کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه توجیحات مسئولان در مورد علل ایجاد پدیده گرد و غبار قابل پذیرش نیست گفت: دستگاه های نظارتی و مجلس اهمال سازمان ها و وزارت خانه در ایجاد این مشکل را بررسی خواهند کرد اما رویکرد ما بیشتر حل مشکل مردم است و به دنبال مقصر نیستیم.

در ادامه مهدی موسوی نزاد نماینده مردم دشتسان که مردم استان آن ها نیز از پدیده گرد و غبار بی نصیب نمانده اند با انتقاد از عدم توجه دولت به پدیده گرد و غبار گفت: سعی می کنیم از ابزار های موجود برای بررسی عملکرد سازمان محیط زیست در جلوگیری از بروز گرد و غبار استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون کمیسیون انرژی تحقیق و تفحصی در مورد واردات بنزین های آلوده در دستور کار دارد که بخشی از ان به عملکرد سازمان محیط زیست مربوط می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در صورت ادامه اهمال سازمان محیط زیست تحقیق و تفحص از عملکرد این سازمان مجددا به جریان خواهد افتاد.

به گزارش مهر  شکایت از ابتکار به کمیسیون اصل نود، تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست و سئوال از رئیس جمهور گزینه هایی است که روی میز مجمع نمایندگان خوزستان قرار دارد و انتخاب هر یک از آن ها بستگی به تصمیم هیات دولت در جلسه روز یکشنبه دارد.

شهریور ماه امسال طرح تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست با امضای 22 نماینده مجلس به دلیل وضعیت بحرانی آتش سوزی وسیع جنگل ها، آلودگی هوا و رها شدن پسماندهای صنعتی در رودخانه ها به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد. این طرح در ابتدا به هیات رئیسه مجلس ارائه و قرار شد در کمیسیون تخصصی محیط زیست بررسی شود که ناکام ماند.
 

کد N726452

وبگردی