آفتاب

واشنگتن انتقاد اردوغان به انفعال اوباما در قتل مسلمانان را رد کرد

واشنگتن انتقاد اردوغان به انفعال اوباما در قتل مسلمانان را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا انتقاد رئیس جمهوری ترکیه به سکوت «باراک اوباما» در برابر کشته شدن شهروندان مسلمان را وارد ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه زمان، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد دولت آمریکا به ویژه «باراک اوباما» در حادثه قتل سه شهروند مسلمان این کشور ساکت نبوده است.

ساکی ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این جنایت گفت پلیس فدرال آلمان در حال تحقیق بر روی این پرونده است. وی در پاسخ به سوالی که در خصوص انتقاد «رجب طیب اردوغان» از سکوت اوباما در قبال این جنایت پرسیده شد اعلام کرد چنین انتقادی را قبول ندارد.

«رجب طیب اردوغان» از «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود، به دلیل سکوت در قبال قتل سه مسلمان در آمریکا انتقاد کرد. وی که در مکزیک به سر می‌برد گفت به رئیس‌ جمهور، معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا زنگ زده و از آن‌ ها خواسته تا به این قتل‌ ها واکنش نشان دهند.

روز سه شنبه، اجساد سه دانشجوی مسلمان که در اثر اصابت گلوله به سرشان کشته شده بودند در یک مجتمع آپارتمانی در شهر چپل‌ هیل، ایالت کارولینای شمالی یافت شد و مدتی پس از آن، پلیس اعلام کرد یک مرد چهل و شش ساله به نام «گریک هیکس» با قبول مسئولیت قتل این سه نفر، خود را به پلیس محلی تسلیم کرده است.

کد N726277

وبگردی