آفتاب

آمریکا به دنبال ایجاد یک پایگاه هوایی جدید در اقلیم کردستان عراق

آمریکا به دنبال ایجاد یک پایگاه هوایی جدید در اقلیم کردستان عراق

منابع کرد فاش کردند که واشنگتن به دنبال آن است تا یک پایگاه هوایی در کردستان عراق ایجاد کند که از آن در عملیات ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه راشاتودی، این در حالی است که فرستاده ویژه کاخ سفید در ائتلاف علیه داعش اخیرا از عملیات زمینی در عراق علیه شبه نظامیان داعش خبر داده است.

این بار آمریکا به دنبال آن است تا پایگاهی در شهر اربیل، مرکز منطقه خودمختار عراق ایجاد کند و انتظار می رود این پایگاه به عنوان پایگاه حمایت لجستیکی از جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش به ویژه به منظور تامین مهمات این جنگنده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

هلگورد حکمت، سخنگوی وزارت پیشمرگ کردستان عراق در این باره گفت: هواپیماهای مستقر در این پایگاه به عملیات تجسس و شناسایی خواهند پرداخت اما جنگنده‌هایی که قرار است مواضع داعش را بمباران کنند از این پایگاه پرواز نخواهند کرد.

روزنامه حریت ترکیه نیز گزارش داد: آمریکا اسنادی آماده کرده تا به مدت 15 سال این پایگاه را به منظور استقرار جنگنده‌ها و پرسنل نظامی آمریکا اجاره کند. اوایل ماه جاری میلادی تعدادی از هلیکوپترهای بلک‌هاوک ارتش آمریکا در اربیل مستقر شدند تا در صورت سقوط جنگنده‌های ائتلاف حین بمب باران مواضع داعش در شمال عراق، خلبان‌های آن‌ها را نجات دهند. این عملیات‌ها پس از آن ضرورت پیدا کرد که تروریست‌های داعش یک خلبان اردنی که جنگنده‌اش در منطقه داعش سقوط کرده بود، را زنده زنده سوزاندند.

انتهای پیام

کد N726251

وبگردی