آفتاب

رحیم‌پور ازغدی: برخی کشش همراهی با انقلاب را ندارند

رحیم‌پور ازغدی: برخی کشش همراهی با انقلاب را ندارند

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی به طور طبیعی کششی برای همراه با انقلاب را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، رحیم پور‌ازغدی در نوزدهمین همایش «بیداری دانشجویی و تمدن‌سازی نوین اسلامی» که صبح امروز در دانشکده ادبیات ‌دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: رادیو بی‌بی سی و دیگر رسانه‌های غربی تصور می‌کردند که آغاز انقلاب نمی تواند توسط آخوندها و مذهبیان شکل گیرد و بر این باور بوندند که انقلاب 6 ماه بیشتر دوام نخواهد آورد. از سویی مدعی بودند که در داخل ایران آدم‌های نفوذی دارند؛ گرچه حرف آنان صحت داشت اما امام خمینی جلوی این افراد را گرفت و این قشر همچنان در کشور وجود دارد که به طور طبیعی کشش همراهی با انقلاب را ندارند اما مقام معظم رهبری با درایت خودشان جلوی این افراد را گرفته و خواهند گرفت.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه «4 کشور عربی یعنی عراق، سوریه، لبنان، یمن در اردوگاه انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند»، افزود: زمانی که تحلیل‌گران غربی، انقلاب و تمدن اسلامی را مورد تحلیل قرار می‌دهند شکاف عمیقی بین تحلیل‌گرانشان به وضوح مشهود است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره)، مبنی بر اینکه «باید اتحاد جماهیر اسلامی را تشکیل دهیم و حکومت‌های طاغوت را در کشورهای اسلامی از بین ببریم»، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مادر است، وظیفه دانشجویان انقلابی آن است که تجربه‌های انقلاب را با دیدگاه تعمیق شده اسلامی در اختیار دیگر دانشجویان سایر کشورها قرار دهیم تا آنان مسیر سه دهه ما را در چند سال طی کنند و از تجربیات ما بهره گیرند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه «قبل از پیروزی انقلاب دشمن به دنبال خنثی سازی نطفه انقلاب و تمدن اسلامی بود»، افزود: اما بعد از انقلاب تمام تلاش دشمن درگیر آن بود که چگونه پیشرفت تمدن اسلامی را متوقف کنند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه «از نظر دشمن ایران با تحت نفوذ قرار دادن چهار کشور یمن، ‌لبنان، عراق و سوریه یک امپراتوری تشکیل داده است»، عنوان کرد: دشمن بر این اعتقاد است که ایران علاوه بر کشورهای گفته شده در مصر، شبه جزیره هند و بالکان نفوذ یافته است.

وی با اشاره به تحلیل غرب از جنبش‌های اجتماعی عنوان کرد: از منظر غرب یک جنبش اجتماعی باید دارای چهار عنصر روشنگر، روشنفکر، سیاستمدار و مجری باشد .

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: روشنگری یعنی همان کس که پایه‌های نظری جنبش را می‌چیبند، وارد جزئیات نمی‌شود و روشنفکر کسی است که حرف روشنگر را تفسیر می‌کند و وجدان جامعه محسوب می‌شود و بعد از آن سیاستمدار است که به تغییر و تحول و در جامعه کاری ندارد و طبقه مجری همان کارمند است نه دردمند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «از تمامی مکاتب غربی و شرقی تبری بجوییم»، عنوان کرد: بر مبنای سخنان امام راحل نباید انقلاب را از دید نظریات کانت، هگل و جان‌لاک تحلیل کنیم چرا که ما خود مکتب داریم و تمامی موارد هستی‌شناسی، سیاسی، اعتقادی، در این مکتب می‌گنجد گرچه اشتراکات زیادی با دیگر مکاتب داریم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه «برخی انقلاب مشروطه را در لیبرالیسم و مفاهیمی همچون آزادی، برابری و حقوق فردی تفسیر می‌کردند»، عنوان کرد: آنان مشروطه انقلابی را به مشروطه انگلیسی بدل کردند، به همین دلیل این انقلاب را منحرف ساخته و حکومت پهلوی که بدتر از حکومت قاجار بود سرکار آمد.

وی با اشاره به نهضت ملی شدن صنعت نفت عنوان کرد: شعارهای مردم در آن زمان لیبرال دموکراسی و دموکراتیک نبود اما برخی معتقد بودند که این نهضت ناشی از ناسیونالیسم ملی‌گراست.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه «آمریکا در عمل موسولینی و هیتلر کوچکی در ایران بر سر کار آوردند که به غارت کشور اقدام کند و هم حکومت جمهوری برقرار نمایند»، افزود: اما مدرس در قبال حکومت جمهوری رضاخان ایستادگی کرد، چرا که می‌دانست یک آدم بی‌سواد قدرت ریاست جمهوری ندارد و از کلمه حق و جمهوری اراده باطل خواهد شد.

وی با اشاره به تحلیل غرب از انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: زمانی که تئوریسین‌ها نتوانستند انقلاب ایران را بر مبنای تئوری‌هاشان تحلیل کنند مقصر را جامعه ایران دانستند و مدعی بودند که مشکل از جامعه امل و مذهبی ایران است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه «آنان بر این باور بودند که از آنجایی که در ایران بورژوا و خرده بورژوا وجود ندارد، تئوری‌هایشان با شکست مواجه شد»، ادامه داد: تئوری‌های لیبرال و جهان غرب نتوانست جنبش، انقلاب و مردم ایران را به درستی تحلیل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه «باید جهانی عمل کنیم و بعد از انقلاب ما شعارهای جهانی‌مان در عرصه بین‌المللی پیاده شود»، افزود: زنان قبل از انقلاب در هیچ کشوری سهمی در تولید علم نداشتند اما اکنون به جایگاه خوبی از نظر رشد دانش دست یافتند و ایران از نظر درصد رشد علمی رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه «تحلیل‌گران غربی قصد داشتند از مخلوطی از عرفان و آزادی فردی برای تحلیل انقلاب ایران استفاده کنند»، ادامه داد: انقلاب ایران از این سنخ نبود و ادبیات امام چیز دیگری بود چرا که خانواده شهدا و مادر شهدا حرف‌های دیگری در مورد انقلاب داشتند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه «هیچ یک از تئوری‌های غربی در تحلیل انقلاب ایران جواب نداد»، افزود: تمامی تیرهای غرب در تحلیل انقلاب ایران به هدف نخورد.

وی تصریح کرد: برخی از تحلیل‌گران غربی معتقد بودند که مشکل از دانشگاه‌های ایران است که نمی‌تواند روشنفکر تربیت کند و احزاب سیاسی در این کشور هیچ معنایی ندارد.

ازغدی با اشاره به وضعیت کشور یمن افزود: در اخبار شنیدیم که سفارت‌های غربی در یمن تعطیل شد و امریکا وضعیت یمن را به رسمیت نشناخت و من معتقدم به زودی جنگ داخلی در این کشور توسط دشمن به راه انداخته خواهد شد. همچنان که در دیگر کشورهای اسلامی چنین کاری از سوی دشمنان صورت گرفت.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سوریه تنها کشور عربی بود که اسرائیل را به رسمیت نشناخته بود، افزود: اگر اسرائیل و دشمن، سوریه را شکست می‌داد بعد از آن نوبت لبنان و حزب الله در غزه و فلسطین بود و به تبع گزینه بعدی ایران بود. اما با عنایت الهی چنین امری محقق نشد.

وی با بیان اینکه «راهپیمایی 22 بهمن موجبات ضعف و عصبانیت استکبار را فراهم آورده است»، عنوان کرد: در تمامی جهان چنین راهپیمایی‌هایی شکل نگرفته، چرا که حکومت کسی را برای این راهپیمایی به بیرون نکشیده و مردم با اینکه ممکن است از عملکرد برخی مسوولین ناراضی باشند اما انقلاب را از آن خودشان می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه «اسرائیل طی سالیان اخیر 5 شکست متوالی را متحمل شده است»، عنوان کرد: نخست وزیر اسرائیل خود اذعان داشته زمانی که با غزه می‌جنگیدیم 16 هزار موشک ایرانی ما را مورد هدف قرار داده است و ما ناکامی‌سیاست‌های خودمان را در منطقه نفهمیدیم.

انتهای پیام

کد N726164

وبگردی