آفتاب

کاهش محبوبیت دیلما روسف در بین شهروندان برزیلی

کاهش محبوبیت دیلما روسف در بین شهروندان برزیلی

نظرسنجی های جدید از کاهش محبوبیت رئیس جمهوری برزیل در بین شهروندان این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاگس آنسایگر، ادامه بحران اقتصادی در برزیل و به جریان افتادن پرونده فساد مالی علیه دولت «دیلما روسف» موجب شده میزان محبوبیت وی در بین شهروندان این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

نتایج نظرسنجی که اخیرا توسط موسسه افکارسنجی «دیتا فولها» انجام گرفته نشان می دهد میزان محبوبیت «دیلما روسف» در بین شهروندان برزیلی کاهش یافته است. بر این اساس تنها 23 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی از عملکرد وی ابراز رضایت کرده اند.

این در حالی است که میزان محبوبیت رئیس جمهوری برزیل در ماه دسامبر 42 درصد بوده است. از جمله دلایل کاهش میزان محبوبیت روسف، تشدید بحران اقتصادی و عملی نشدن وعده های انتخاباتی وی عنوان شده است.

در همین حال مطرح شدن پرونده های سوء استفاده مالی توسط اعضای دولت برزیل موجی از انتقادها را متوجه روسف کرده است. هر چند وی در دوره نخست ریاست جمهوری خود شماری از اعضای کابینه را به دلیل متهم شدن به فساد مالی از سمتشان برکنار کرد اما هم اکنون خود وی در مظان اتهام قرار گرفته است.

روسف در سال های 2003 تا 2010 حائز سمت های مختلفی در کابینه «لوئیس لولا داسیلوا» رئیس جمهوری پیشین بوده و اکنون برخی گمانه زنی ها حاکی است وی از وجود فساد مالی در دولت آگاهی داشته است.

کد N726137

وبگردی