آفتاب
الهی تبار:

آمارها درخصوص میزان شیوع بیماری بروسلوز در همدان واقع بینانه باشد

آمارها درخصوص میزان شیوع بیماری بروسلوز در همدان واقع بینانه باشد

همدان- معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه آمارها در خصوص میزان شیوع بیماری بروسلوز در همدان باید واقع بینانه باشد، گفت: وضعیت همدان در این زمینه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم الهی تبار ظهر شنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان با بیان اینکه بیماری بروسلوز بیشتر به سمت عشایر سوق پیدا می کند و بیماری در مصرف سرایت ندارد، اظهار داشت: بیشتر ابتلا به بیماری بروسلوز در همدان از طریق تنفسی و ارتباط پوستی بوده است.

وی با بیان اینکه اگر عشایر در حال تردد هستند سایر استان ها همانند خوزستان و ایلام نیز باید مشکلات همدان را داشته باشند، بیان کرد: سئوال ایجاد می شود که چرا در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وضعیت تب مالت مانند همدان نیست در حالی که آنها نیز عشایر دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه چرا آلودگی به بیماری بروسلوز یا تب مالت در استان همدان که استانی مرزی نیست نسبت به استان های مرزی بیشتر است، ادامه داد: باید مشخص شود که چه مشکلاتی در استان همدان وجود دارد که باعث شیوع بیماری بروسلوز در همدان شده است.

الهی تبار با بیان اینکه وقتی در استان های مرزی آمار ابتلا به بیماری تب مالت پایین است سئوال ایجاد می شود که چرا در همدان باید بالا باشد، عنوان کرد: مباحثی که درخصوص بیماری بروسلوز در استان مطرح شده برای استان دغدغه ایجاد می کند در صورتی که استان همدان واقع بینانه نسبت به آمار و اطلاعات ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد تخصیص دامپزشکی در استان همدان صورت گرفته که نسبت به میانگین استان ۱۰ و نیم درصد افزایش داشته و بیشتر در بخش واکسیناسیون بوده است، ادامه داد: استان همدان نسبت به مسائل دامپزشکی و بهداشت حساس و در تمام مسائلی که بتواند اولویت ها را محقق کند پیشتاز است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه قابل قبول نیست که با وجود زحمات زیادی که در استان در راستای مبارزه با بیماری تب مالت کشیده شده همدان جزو استان های آلوده کشور باشد، ابراز داشت: آمارها باید واقع گرایانه شود.

باید محصولات لبنی در مبدا کنترل شده و محصولات سالمتری در بازار مصرف می شود

محمد ابراهیم الهی تبار با بیان اینکه انتقال بیماری تب مالت از مصرف محصولات لبنی به سمت تماس رفته و این یعنی اینکه در استان همدان کار انجام شده است، ادامه داد: باید محصولات لبنی در مبدا کنترل شده و محصولات سالمتری در بازار مصرف می شود.

وی با بیان اینکه برخی از مسائل به عرصه ملی مربوط می شود و درخصوص بیماری تب مالت باید به استان همدان کمک شود، بیان کرد: درخصوص بخشی که مربوط به استان است کوتاهی نخواهیم کرد چراکه سلامت مردم اهمیت دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه باید موضوع خسارتی که استان همدان متحمل شده از موضوع یارانه های سلامت پیگیری شود، عنوان کرد: جمعیت عشایر سیال است و همین اندازه که در استان همدان اثر گذارند در استان های دیگر نیز می توانند اثر گذار باشند.

الهی تبار با بیان اینکه طرحی باید ارائه شود که در بازه زمانی خاصی وضعیت خود را به میانگین کشوری برسانیم و این طرح بررسی و بعد از بررسی ابلاغ شود، ادامه داد: باید در برنامه ای حداقل سه ساله استان را به میانگین کشوری رساند.

وی با بیان اینکه برای مسئله بهداشت همه از مردم گرفته تا تولید کننده محصولات لبنی باید همه درگیر شوند، اظهار داشت: باید ورود و خروج عشایر به استان همدان کنترل شود و در این راستا باید قرنطینه پلیس راه همکاری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در ادامه با بیان اینکه بیمارستان سینا همدان مرکز بیماری های عفونی است، اظهار داشت: زمینی متروکه در کنار بیمارستان رها شده که مربوط به زندان سابق است.

حبیب الله موسوی بهار با بیان اینکه فاضلاب زندان در زیرزمین فعال است و این مسئله موجب وجود جوندگان در بیمارستان شده است، عنوان کرد: زمین کنار بیمارستان نمای زشتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه درخواست داریم زمین کنار بیمارستان سینا تخریب و یا خاک برداری شود تا بیمارستان از آن به عنوان پارکینگ استفاده کند، بیان کرد: زیر این زمین فاضلاب است و موش و گربه بسیاری در این ناحیه وجود دارد.

کد N726103

وبگردی