آفتاب

دلایل حصر فتنه‌گران از زبان نقوی حسینی/ اهالی فتنه تشکیل دادگاه را هم نخواهند پذیرفت

دلایل حصر فتنه‌گران از زبان نقوی حسینی/ اهالی فتنه تشکیل دادگاه را هم نخواهند پذیرفت

مهر نوشت:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تشریح رابطه میان موج «بیداری اسلامی» در سال ۸۹ و فتنه ۲۵ بهمن در تهران، دو دلیل برخورد متفاوت نظام با سران فتنه را نیز تبیین کرد.

سیدحسین نقوی حسینی در این گفتگو ، با اشاره به ریشه‌های حرکت سران فتنه در ۲۵ بهمن ۸۹ اظهار داشت: با آغاز موج «بیداری اسلامی» در کشورهای مختلف جهان اسلام که به شدت تحت تاثیر آرمان های انقلاب اسلامی بود و در اغلب آنها نیز شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل و مقابله با دیکتاتوری محوریت داشت، غربی ها به شدت به جنب و جوش افتادند و تلاش کردند تا به گونه ای جریان بیداری اسلامی را منحرف کرده یا آن را تحریف کنند.

وی افزود: یکی از مواردی که غربی ها به شدت بر روی آن کار کردند، این مسئله بود که جلوی الگوپذیری بیداری اسلامی را بگیرند؛ چرا که جنبش های منطقه، حکومت‌های مردم‌سالار از قبیل جمهوری اسلامی را مدنظر قرار داده بودند؛ بنابراین برای جلوگیری از این الگوپذیری، عوامل داخلی خود را به کار گرفتند و فتنه سازماندهی شده ای را در ۲۵ بهمن ۸۹ به راه انداختند تا به مردمان کشورهای جهان اسلام بگویند که جمهوری اسلامی به دلیل این چالش هایی که به آن دچار شده است، الگوی مناسبی برای جریان بیداری اسلامی نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آنها در واقع به دنبال از صحنه خارج کردن جمهوری اسلامی در جریان الگوسازی بودند و قطعاً این نیز یک حرکت برنامه‌ریزی شده توسط صهیونیست‌ها بود تا چهره جمهوری اسلامی را خدشه‌دار کنند.

نقوی حسینی در رابطه با میزان اطلاع سران فتنه از این طراحی صورت گرفته تصریح کرد: فتنه‌گران داخلی که در ۲۵ بهمن وارد میدان شدند، کاملاً آگاهانه و با اطلاع کامل از این توطئه اقدام کردند؛ چرا که هشدارهای بصیرت‌بخش پیش از این حادثه بارها توسط مقام معظم رهبری به ویژه از خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸ ابراز شده بود و مردم نیز از توطئه ها آگاه شده بودند؛ به طوری که در این اواخر وقتی سران فتنه بیانیه ای صادر می‌کردند، در مواردی شاید ۱۰۰ نفر هم به دور آنها جمع نمی‌شدند و در ۹ دی نیز اقشار و سلایق مختلف مردم یکپارچه آنها را طرد کردند؛ بنابراین، آخرین حرکت آنها که در ۲۵ بهمن صورت گرفت، کاملا آگاهانه بود.

۲ دلیل برخورد نظام با حرکت بهمن ۸۹ فتنه گران

وی درباره چرایی برخورد جدی تر نظام جمهوری اسلامی با این حرکت سران فتنه که منجر به «حصر» آنها شد، گفت: این موضوع دو دلیل اصلی داشت؛ نخست اینکه آنها آگاه بودند و کاملا می دانستند که چه حرکتی انجام می‌دهند؛ بنابراین اقدام آنها یک حرکت کاملا وابسته و برانداز بود. دوم اینکه نظام جمهوری اسلامی در طول یک سال و نیم پیش از آن، هشدارهای لازم را به آنها داده بود، بنابراین نباید دوباره چنین حرکتی انجام می دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما معتقدیم که حصر سران فتنه بهترین تدبیر بود؛ هرچند باید با برخی دیگر از افراد علاوه بر این دو نفر نیز برخورد می‌شد؛ به ویژه کسانی که امروز آزادانه می گردند و نه تنها آزاد هستند که مدعی نظام نیز شده اند، اما در هر صورت این لطف و رأفت نظام بود که با آنها اینگونه برخورد کرد؛ وگرنه در کجای دنیا کسانی را که صراحتاً و آگاهانه علیه امنیت ملی کشور خود اقدام می‌کنند، در حصر نگه می دارند!؟

نقوی حسینی ادامه داد: حتی در کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر نیز نسبت به خائنان و توطئه‌‌کنندگان علیه منافع ملی تعارف نمی‌کنند و شدیدتر از این با آنها برخورد می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر اینها درس بگیرند و نسبت به رأفت نظام و مردم در حق خودشان درک درستی داشته باشند، قضیه متفاوت خواهد بود و گرنه مستحق شدیدترین مجازات‌ها خواهند بود.

فتنه‌گران به بدنه اجرایی کشور نفوذ کرده‌اند و مدعی شده‌اند

این نماینده مجلس در همین رابطه تصریح کرد: ما اعتقاد داریم به جای رأفت در حق آنها، باید محکمه ای تشکیل شود و همه کسانی که در جریان فتنه به گونه ای نقش داشته‌اند، اعم از اینکه جلسه شبانه تشکیل داده باشند، بانک آتش زده باشند، بیانیه صادر یا امضا کرده باشند و یا در یک دانشگاه علیه نظام صحبت کرده و فتنه را تقویت کرده باشند، باید به محاکمه کشانده شوند و میزان مجازات هر کسی مشخص شود تا مردم هم تکلیف خودشان را با اینها بدانند.

نقوی حسینی افزود: الان وضعیت به گونه ای است که جریان فتنه در بدنه اجرایی کشور در حال نفوذ است؛ چرا کار باید به جایی برسد که اقدام‌کنندگان علیه امنیت ملی، امروز مدعی مسئولیت های مختلف مثل وزارت و معاونت وزیر و امثال آن شوند و حتی رئیس‌جمهور کشور نیز چنین افرادی را به عنوان وزیر به مجلس پیشنهاد دهد!؟

اهالی فتنه تشکیل دادگاه را هم نخواهند پذیرفت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، درباره واکنش احتمالی فتنه‌گران و حامیان آنها نسبت به موضوع تشکیل دادگاه گفت: حامیان آنها اگر آدم‌های منصفی باشند و فتنه‌گرتر از سران فتنه نباشند، باید بپذیرند که محکمه ای تشکیل شده و به میزان تخلفات آنها رسیدگی کند، اما اگر آدم‌های فتنه‌گری باشند و اهداف سیاسی خود را دنبال کنند، قطعاً تشکیل محکمه را نیز به صورت واقعی نخواهند پذیرفت.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: اگر اینها امروز موضوع محاکمه به جای حصر را مطرح می کنند، در واقع می‌خواهند با تدبیر «حصر» مقابله کنند و توپ را به زمین نظام بیندازند، چراکه خودشان هم می‌دانند که اگر محکمه ای برپا شود، برای اکثر آنها حکمی غیر از اعدام صادر نمی‌شود.

 

23503

کد N726013

وبگردی