آفتاب

هاشمی رفسنجانی: انتظار داریم ریشه آلودگی هوا در خوزستان شناسایی و راهکار مناسب اتخاذ شود

هاشمی رفسنجانی: انتظار داریم ریشه آلودگی هوا در خوزستان شناسایی و راهکار مناسب اتخاذ شود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از شرایط بد جوی و آلودگی هوا در خوزستان گفت: انتظار داریم با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب و اهتمام جدی دولتمردان، ریشه این عوامل که منحصر به داخل کشور نبوده و مربوط به کشورهای عراق، کویت، اردن و عربستان است، شناسایی و راهکارهای مناسب با بسیج عمومی دستگاه‌ها اتخاذ شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام از شرایط بد جوّی و آلودگی هوا در مناطق غرب و جنوب غرب کشور بویژه استان خوزستان که مردم خونگرم آن منطقه را به شدت آزار می دهد، اظهار تاسف و نگرانی کرد.

وی افزود: این پدیده مخرّب و آزاردهنده، سلامت و آسایش مردم این مناطق را مختل کرده و بلایی است که از 7 الی 8 سال قبل شروع شده و مربوط به حال حاضر نیست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تقدیر و تمجید از حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در سراسر کشور، به مشاهدات خود در این روز اشاره کرد و اظهارداشت: مردم به ویژه جوانان نسل سومی، با روحیه شاد و پرمعنی، در این روز، یکبار دیگر شایستگی ها و وفاداری خود را در دفاع از آرمان های اصیل انقلاب و نظام اسلامی نشان دادند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مردم ایران ثابت کردند به رغم برخی مشکلات از جمله اقتصادی، همچنان مانند اوایل انقلاب برای دفاع از دستاوردها و ارزش های اسلامی انقلاب و نظام در صحنه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم آگاه و زمان شناس هستند و تشخیص می دهند که تداوم انقلاب اسلامی ضرورتی برای تاریخ معاصر و به نفع کشور و مردم است و باید با امیدواری برای رفع مشکلات به مسوولان کمک کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با ابراز نگرانی از تحرکات برخی کشورهای غربی در قبال پیروزی حوثی ها در کشور یمن گفت: اخبار این تحرکات منفی، چشم انداز روشنی را برای آینده این منطقه ترسیم نمی کند و نگران کننده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی هشدار داد که منطقه دیگر تحمل تنش، خشونت و به احتمال زیاد جنگ تحمیلی دیگری را ندارد و امیدواریم غربی ها عاقلانه رفتار کنند تا تشنّج و درگیری های جدید دیگری در منطقه ایجاد نشود.

وی همچنین درگذشت والده محمود احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را از طرف خود و اعضا به وی تسلیت گفت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به فشردگی برنامه ها و دستورها در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و اعلام کرد: تا پایان سال جاری، جلسات مجمع به صورت هفتگی تشکیل خواهد شد تا از حجم کارها کاسته شده و رسیدگی به موضوعات تسریع شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه گزارشی از سفر اخیر خود به استان خوزستان و بازدید از برخی شهرهای این استان و بررسی مشکلات مردم این شهرها را به اطلاع اعضا رساند.

«محسن رضایی» به نظرات مردم در شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر اشاره کرد و با توجه به گسترش این پدیده به استان های مجاور، تلاش بیشتری را از مسؤولان تقاضا کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به این که پیش بینی های جوّی و آب و هوایی، در 10 سال آینده حکایت از گسترش مناطق بیابانی و کویری در آینده دارد، امیدواریم این موضوع با تمهیدات مسوولان و همکاری سایر کشورهای ذیربط در منطقه، به طور اصولی و اساسی مورد رسیدگی قرار گیرد و راه حل های مناسب پیش بینی شود.

 

23503

کد N725989

وبگردی