آفتاب
ترقی در گفتگو با مهر:

غائله ۲۵ بهمن یک موضوع ضد امنیتی کلان بود/ نتیجه گزارش مجلس هشتم

غائله ۲۵ بهمن یک موضوع ضد امنیتی کلان بود/ نتیجه گزارش مجلس هشتم

عضو حزب موتلفه با اشاره به گزارش مجلس هشتم از غائله ۲۵ بهمن تاکید کرد: این گزارش نشان داد که موضوعات متعددی از انفجار لوله گاز در قم تا ناامنی‌های کلان دیگر در کشور توسط اپوزیسیون در حال انجام بود.

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حوادث ۲۵ بهمن سال ۸۹ که توسط سران فتنه در کشور صورت گرفت، اظهار کرد: فتنه ۸۸ تقریبا در همان سال با حضور میلیونی مردم در ۹ دی فروکش کرد و آرامش در کشور حکمفرما شد اما سران فتنه از این ظرفیت و مدارای بالای نظام سوء استفاده و به گونه ای عمل کردند که آمریکا و رژیم صهیونیستی از آنها برای اهداف خودشان سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به فراخوان امیر اردشیر ارجمند برای تظاهرات ۲۵ بهمن تاکید کرد: آن زمان مشاور میرحسین موسوی به اسرائیل رفته بود و از آنجا یک بیانیه ای را صادر کرد و از مردم برای اعلام حمایت از مردم تونس جهت برپایی تظاهرات در روز ۲۵ بهمن دعوت به عمل آورد.

ترقی افزود: این فراخوان در شرایطی بود که مردم در ۲۲ بهمن حضور حماسی خود را نشان داده بودند و حمایت های خود را از مردم مصر و تونس و مخالفت خود را با دیکتاتورهای منطقه اعلام کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه این اتفاق از سوی سران فتنه جهت برنامه ریزی جدی علیه نظام را نشان می داد، گفت: شعارهایی که در روز ۲۵ بهمن سر دادند حاکی از این بود که می خواهند از این فرصت علیه نظام استفاده و زمینه براندازی را در کشور فراهم کنند.

وی ادامه داد: آنها در شعارهای خود هم خواستار استعفای رئیس جمهور منتخب شده بودند و هم نظام را با نظام های دیکتاتوری منطقه مقایسه می کردند بنابراین مجموعه این حرکت ها باعث شد که شورای عالی امنیت ملی برای حصر و قطع کردن ارتباط سران فتنه با بیرون تصمیم بگیرد.

ترقی اظهار کرد: در حادثه ۲۵ بهمن کاملا مشخص شد اطرافیان و کسانی که در محاسبات سران فتنه تاثیرگذار بودند اجازه نمی دادند که آنها به یک تصمیم عقلانی در رابطه با اقداماتی که انجام می دهند، برسند.

وی تاکید کرد: اطرافیان موسوی و کروبی آنها را در پروژه براندازی قرار داده بودند و تقریبا نشان دادند که اینها خودشان نیستند، بلکه عامل اصلی آمریکا و اسرائیل برای تحقق اهداف آنها در نظام جمهوری اسلامی هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه این موضوع یک موضوع امنیتی رده بالا بود که از حالت انتظامی خارج شد، گفت: در این شرایط بود که شورای عالی امنیت ملی تصمیم به قطع رابطه اینها با خارج از کشور گرفت و از طرفی دیگر نخواست اجازه بدهد از این بلوایی که سران فتنه می خواهند به وجود آورند، ضد انقلاب استفاده و یا حتی با ترور اینها زمینه یک فتنه دیگری را در کشور ایجاد کنند.

وی افزود: دقیقا از ۲۵ بهمن مشخص شد که یک اتفاق و موضوع ضد امنیتی کلان در کار است وبه همین دلیل شورای عالی امنیت ملی آن تصمیم را گرفت.

ترقی با اشاره به تهیه گزارشی از سوی مجلس در خصوص حوادث ۲۵ بهمن تاکید کرد: در آن زمان مجلس وارد عمل شد و گزارشی را در مورد غائله ۲۵ بهمن تهیه کرد چرا که در ۲۵ بهمن موضوعات متعددی در کشور رخ داد. از انفجار لوله گاز در قم بگیرید تا بحث ناامنی های دیگر در کشور که نشان داد یک برنامه ریزی حساب شده و پیچیده توسط عوامل منافقین و ضدانقلاب در داخل در حال صورت گرفتن است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: این اتفاقات همگی با مدیریت و برنامه ریزی اپوزیسیون خارج از کشور و آمریکا و اسرائیل برای دامن زدن به این مسئله بود.

وی با اشاره به اطلاعاتی که از دستگیرشدگان این حوادث به دست آمد، اظهار کرد: این اطلاعات کاملا نشان دهنده این بود که این برنامه یک برنامه جزئی و معمولی نیست که بخواهد یک برخورد معمولی با آن انجام شود بلکه یک اقدام براندازانه و برای جبران شکستی که در انتخابات خوردند و نتوانستند با ابطال انتخابات به اهداف خود برسند، بود.

ترقی ادامه داد: بنابراین طبیعی بود که نظام با این مسئله یک برخورد قاطع کند و گزارش مجلس در آن زمان نشان می داد که انواع و اقسام جنگ روانی و تجمع اراذل و اوباش در داخل شهر برای آسیب رساندن به اموال عمومی و راه اندازی شبکه های اجتماعی برای شایعه پراکنی و اهانت به نظام تهیه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات تعدادی از بسیجیان عوامل منافقان و ضد انقلاب با سلاح های گرم به شهادت رسانده بودند و کشته سازی غیر واقعی را طراحی کردند که مجموعه آنها نشان می داد که این موضوع یک موضوعی است که خود سران فتنه جزئی از این برنامه هستند و اصل برخورد نظام در واقع با طرح توطئه براندازی آمریکایی- اسرائیلی بود و این افراد در واقع بخشی از آن توطئه محسوب می شدند.

کد N725893

وبگردی