آفتاب
روزنامه الرای کویت:

4000 نیروی زمینی آمریکا برای مقابله با داعش به کویت اعزام شده‌اند

4000 نیروی زمینی آمریکا برای مقابله با داعش به کویت اعزام شده‌اند

روزنامه کویتی الرای العام صبح امروز (شنبه) گزارش داد که نیروهای آمریکایی که تعداد آنها به چهار هزار سرباز می‌رسد به همراه تانک‌ها و خودروهای برادلی به کویت اعزام شدند تا از آنجا با گروه تروریستی داعش مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه نوشت: در زمانی که کنگره آمریکا گزینه‌ها درباره جنگ علیه داعش در عراق مورد بررسی قرار می‌دهد، حدود چهار هزار سرباز آمریکایی به کویت اعزام شده‌اند و این نیروها بزرگترین نیروی زمینی آمریکا را در این منطقه تشکیل خواهند داد.

این روزنامه نوشت: قبل از اعزام این سربازان به کویت مراسم تودیعی برای آنها در مقرشان برگزار شد و این نیروها وابسته به لشگر سوم پیاده‌نظام در پایگاه فورت گارسن در ایالت کلورادو هستند و این نیروها نیروی ذخیره فرماندهی مرکزی آمریکا را در خاورمیانه تشکیل خواهند داد و اولین نیروی زمینی آمریکایی هستند که اگر تصمیم بر آن شود که از نیروهای زمینی آمریکایی در مقابله علیه داعش در عراق استفاده شود، وارد درگیری‌ها می‌شوند.

روزنامه الرای اعلام کرد که این لشگر به تانک‌ها و خودروهای برادلی مجهز است و بسیاری از سربازانشان نیز از کسانی هستند که در گذشته در ماموریت‌های جنگی در عراق حضور داشته‌اند.

این روزنامه نوشت: این سربازان برای این ماموریت بیش از یک سال آموزش دیده‌اند تا مهارت‌هایی را که در جریان یک دهه علیه ناآرامی‌ها در عراق و افغانستان به دست آورده بودند، یادآوری کنند.

این روزنامه با اشاره به اینکه باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است تا برای جنگ علیه داعش به مدت سه سال به وی اختیار دهد، گزارش داد که اما وی مجدداً گفته است که کشورش از نیروهای زمینی گسترده‌ای در این جنگ استفاده نخواهد کرد و بدین ترتیب اعطای این اختیاری که اوباما خواهان آن شده است برای انعطاف نشان دادن جهت به‌ کارگیری نیروهای زمینی در صورت وقوع شرایط پیش‌بینی نشده است.

انتهای پیام

کد N725770

وبگردی