آفتاب

ساکاشویلی: کمک تسلیحاتی به اوکراین اولویت اصلی است

ساکاشویلی: کمک تسلیحاتی به اوکراین اولویت اصلی است

رییس‌جمهوری سابق گرجستان اعلام کرد: کمک تسلیحاتی به اوکراین در حال حاضر اولویت اساسی است و من شخصاً در روزهای آتی این مساله را پیگیری می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میخائیل ساکاشویلی، رییس‌جمهوری سابق گرجستان که اخیرا به عنوان مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین منصوب شده است، طبق گزارش‌ها قرار است هماهنگی ارسال تسلیحات از کشورهای غربی به اوکراین را بر عهده بگیرد.

وی در جریان مصاحبه با شبکه اوکراینی اسپرسو تی وی (Espreso TV) تاکید کرد: کمک تسلیحاتی به اوکراین در حال حاضر اولویت اساسی است و من شخصاً در روزهای آتی این مساله را پیگیری می‌کنم.

پترو پوروشنکو، رییس‌جمهوری اوکراین روز جمعه اعلام کرد که میخائیل ساکاشویلی، رییس‌جمهوری سابق گرجستان، «شورای بین‌المللی رایزنی اصلاحات» را رهبری خواهد کرد. ساکاشویلی در دوران قدرتش به داشتن مواضع ضد روسی شهرت داشت.

در همین حال دفتر پوروشنکو در بیانیه‌ای جدید درباره این شورای بین‌المللی توضیح داد: این شورا قرار است سطح حمایت بین‌المللی از اوکراین را افزایش دهد.

رییس‌جمهوری اوکراین همچنین در توضیحاتی درباره این شورا اظهار کرد: میخائیل نماینده اوکراین در خارج از کشور و نماینده مجامع بین‌المللی در اوکراین خواهد بود.

پوروشنکو با اشاره به دستاوردهای ساکاشویلی در اجرای اصلاحات در گرجستان «دانش، تجربه و فهم» او را تحسین کرد.

این اتفاقات در حالی رخ داده است که ساکاشویلی اکنون به دلیل رسوایی‌های سال 2012 مربوط به شکنجه زندانیان و همچنین سوءاستفاده از قدرت در کشورش محبوبیت چندانی نداشته و هم‌اکنون در آمریکا سکونت دارد.

انتهای پیام

کد N725716

وبگردی