آفتاب

رئیس جمهوری آرژانتین متهم به حمایت از عاملان انفجار آمیا شد

رئیس جمهوری آرژانتین متهم به حمایت از عاملان انفجار آمیا شد

تحقیقات در زمینه طرح اتهامات علیه رئیس جمهوری آرژانتین در خصوص حمایت از عاملان انفجار آمیا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد تریبون، دادستان آرژانتین از آغاز تحقیقات در زمینه طرح اتهامات علیه «کریستینا فرناندز دی کرچنر» رئیس جمهوری این کشور در خصوص حمایت از عاملان انفجار آمیا در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس در سال 1994 خبر داد.

رژیم صهیونیستی تا کنون تلاش زیادی را برای مرتبط کردن ایران و حزب الله لبنان با انفجارهای آرژانتین انجام داده اما این توطئه براساس شواهد بسیار معتبری، توسط موساد طراحی و به وسیله برخی از رهبران یهودی آرژانتین که ازمافیای مالی آن کشور بودند و به صورت مافیایی عمل می کردند، انجام شده است.

از بین صدها هزار تلگراف که توسط ویکی لیکس از وزارت خارجه آمریکا بدست آمده، 196 سند مربوط به آمیا است. اسناد منتشره در ويكی ليكس که به کیبل گیت معروف شد، دوره 2004 تا 2010 را در برمی گیرد. بنابراين از ابتدای دوره نستوركرچنر تا پايان دوره اول رياست جمهور كريستينا را در برمی گيرد. در حالیکه بیشتر اسناد ویکی لیکس ارتباطات حساس را شامل نمی شود اما برخی از اين 86 سند، مهر فوق سری خورده اند، 16 سند طبقه بندی سری و 75 مورد، محرمانه هستند. بنابراين  بیشتر این اسناد درآرژانتین منتشر نشده و یا از رسانه های کشور  پخش نشده اند .

کد N725647

وبگردی