آفتاب

شهر "البغدادی" آزاد شد

شهر "البغدادی" آزاد شد

نیروهای عراقی توانستند کنترل شهر البغدادی در شرق استان رمادی را از پیکارجویان داعش باز پس بگیرند.

به گزارش وب سایت شبکه خبری پرس تی وی ، این شهر که در مجاورت یک پایگاه هوایی عین الاسد قرار دارد روز جمعه به تصرف پیکارجویان داعش در آمده بود.

نیروهای ارتش عراق روز شنبه با کمک هواپیماهای نیروهای ائتلاف ضد داعش موفق شدند دهها عضو گروه تکفیری داعش را از پای در آوردند.

گفته می شود بیش از 300 تفنگدار نیروی دریایی امریکا در پایگاه هوایی عین الاسد مستقر هستند.

عزیز خلف الطرموز، معاون امنیتی استاندار الانبار گفت: «نیروهای ارتش و پلیس عراق با حمایت قبایل مخالف داعش، صبح روز شنبه یک عملیات نظامی را برای آزادسازی مرکز شهر البغدادی آغاز کردند.» وی تاکید کرد این عملیات با حمایت بالگردهای آپاچی امریکایی برگزار شد.

در این عملیات بیش از 400 خانواده عراقی نیز از محاصره داعش نجات یافتند.

آزادی المکیشیفیه

در عملیاتی دیگر، منطقه «المکیشیفیه» واقع در شمال شهر سامراء و جنوب شهر تکریت نیز به کنترل نیروهای امنیتی عراق درآمد. در این عملیات 16 عضو داعش کشته شدند.

گروه تروریستی داعش از ماه ژوئن حملات خود را در عراق آغاز کرد و پس از تصرف موصل، دومین شهر بزرگ این کشور به سوی مناطق مرکزی که عمدتا عرب سنی‌ نشین هستند پیش رفت.

گروه تکفیری داعش که اتباع چندین کشور غربی نیز عضو آن هستند، کنترل مناطق مختلفی از عراق و سوریه را در اختیار دارد و در مناطق تحت کنترل خود مرتکب جنایات هولناکی علیه همه‌ جوامع و اقلیت‌ها از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان شده است که از جمله آنها می‌توان به مصلوب کردن و سر بریدن در ملاء عام اشاره کرد.

سربازان عراقی، یگان های پلیس، نیروهای کرد، داوطلبان شیعه و قبایل سنی موفق شده اند تروریست‌های داعش را از برخی مناطق در عراق بیرون برانند.

26149

کد N725471

وبگردی