آفتاب

آمریکا به آوارگان سوری اقامت دائم می‌دهد

آمریکا به آوارگان سوری اقامت دائم می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جریان کنفرانسی خبری گفت: واشنگتن قصد دارد در چند سال‌ آینده به هزاران آواره سوری اقامت دائم در آمریکا را اعطا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما احتمالا در سال مالی 2015 میلادی 1000 تا 2000 آواره سوری و تعداد نسبتا بیشتری را در سال مالی 2016 میلادی برای اسکان دائمی خواهیم پذیرفت.

ساکی در ادامه به این مساله که آوارگان سوری در کجای آمریکا مستقر خواهند شد، اشاره‌ای نکرد و گفت: از سال 2011 میلادی 524 آواره سوری به عنوان پناهنده در آمریکا مستقر شده‌اند.

وی در این کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا پیش از آوردن افرادی که ممکن است در این کشور مرتکب حملات تروریستی شوند، به روند ارزیابی خود در خصوص پناهندگان اطمینان دارد یا خیر گفت: پناهندگان جزء افرادی هستند که بیش از دیگران مسافران آمریکای مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

جنیفر ساکی افزود: من شاهد مواردی که دال بر دقیق نبودن این سیستم بازرسی باشد نبوده‌ام.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه عنوان داشت: دو مورد وجود داشت که در آن ابتدا پناهندگان پذیرفته‌ و سپس مشخص شد که تروریست هستند.

از آغاز درگیری‌های سوریه در سال 2011 میلادی تاکنون ارتش این کشور در حال نبرد با گروه‌های شورشی و برخی گروه‌های تروریستی از جمله داعش است.

انتهای پیام

کد N725423

وبگردی