آفتاب

آمادگی گروه 7 برای مجازات عاملان نقض آتش‌بس جدید اوکراین

آمادگی گروه 7 برای مجازات عاملان نقض آتش‌بس جدید اوکراین

گروه هفت در بیانیه‌ای اعلام کرد، رهبران کشورهای عضو علیه ناقضان توافقنامه مینسک که با هدف هموار کردن راه برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در رابطه با بحران اوکراین امضا شد، اقدامات جدیدی انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه گروه هفت که از سوی کاخ سفید منتشر شده، آمده است: گروه هفت آماده تصویب اقدامات مناسب در برابر افرادی است که «بسته مینسک» را نقض می‌کنند؛ به ویژه علیه افرادی که با آتش‌بس جامع و خروج تسلیحات سنگین نظارت و کنترل ندارند.

گروه هفت افزود، اجرای توافقنامه‌های مینسک راه را برای حل صلح‌آمیز بحران شرق اوکراین هموار می‌کند و تمامی طرفین باید به طور جدی به این توافقنامه‌ها وفادار باشند.

در این بیانیه آمده است: اجرای «بسته مینسک» راهی را به سمت یک راه‌حل صلح‌آمیز، پایدار و جامع درخصوص بحران شرق اوکراین پیشنهاد می‌کند. ما از تمامی طرفین می‌خواهیم تا با جدیت به شروط این بسته وفادار بوده و بدون تاخیر آنها را انجام داده و 15 فوریه آتش‌بس را آغاز کنند.

رهبران اوکراین، آلمان، فرانسه و روسیه روز چهارشنبه و اوایل پنج‌شنبه نشست 16 ساعته‌ای را در مینسک برگزار کرده و رایزنی‌ها منجر به توافق سیاسی جدیدی در زمینه توقف درگیری‌های مرگبار در شرق اوکراین شد که از آوریل سال 2014 میلادی جان بیش از 5400 تن را گرفته است.

توافقنامه جدید مینسک خواستار آغاز آتش‌بس از ساعت اولیه روز یکشنبه و خروج دو طرفه تسلیحات سنگین از این منطقه است.

گروه هفت یک کمیسیون اروپایی متشکل از رهبران کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا است.

انتهای پیام

کد N725422

وبگردی