آفتاب

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله: عملیات شبعا آمادگی مقاومت برای جنگ را ثابت کرد

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله: عملیات شبعا آمادگی مقاومت برای جنگ را ثابت کرد

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه مقاومت آماده ایجاد "معادله‌ای سرنوشت‌ساز" در مقابله با اسرائیل است، گفت: عملیات مقاومت در شبعا آمادگی کامل ما را برای جنگ با اسرائیل ثابت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در هفتمین سالروز ترور عماد مغنیه، فرمانده سابق حزب‌الله تاکید کرد: عملیات منحصر به فردی که مقاومت علیه اسرائیل در شبعا انجام داد، مسائل زیادی را ثابت کرد؛ اول اینکه مقاومت نشان داد که برای مقابله با دشمن در لحظات سخت آمادگی کامل دارد و به مسوولیت خود در این مقابله سرنوشت‌ساز عمل کرد. همچنین مقاومت از حامیان خود، آبرو و وطن دفاع کرده و با آمادگی کامل با اسرائیل مقابله و با خون شهدای عزیز خود این رژیم را شکست می‌دهد.

وی افزود: سومین درسی که از این عملیات گرفته می‌شود این است که مقاومت صداقت خود را ثابت کرد، درخصوص این مساله که اعلام کرده بود آماده مقابله با دشمن در سوریه، لبنان و تمامی جبهه‌هاست. همچنین ثابت کرد که اظهارات مسوولان اسرائیلی درخصوص امکانات، آمادگی‌ها و نیرویشان برای جنگی کوبنده هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

صبح روز چهارشنبه، هشتم بهمن ماه گروه "شهدای قنیطره" وابسته به حزب الله کاروان خودروهای نظامی اسرائیل را در منطقه قنیطریه سوریه هدف قرار داد که این عملیات منحصر به فرد به کشته و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست انجام شد.

صفی‌الدین خاطرنشان کرد: مقاومت در هر میدان جنگی آماده است و هیچ روزی در مقابل مردم لبنان و حامیان خود ادعا نکرده که چیزی را در اختیار دارد در حالی که مالک آن نیست. مقاومت در تمامی سطوح برای مقابله و جنگ احتمالی با دشمن آماده و حاضر است و اطمینان دارد که شکست سختی را به دشمن وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نتیجه دیگر عملیات شبعا این است که مقاومت در دو جبهه لبنان و سوریه آماده است و از حامیان خود دفاع می‌کند و در جنگ با اسرائیل پیروز می‌شود.

صفی‌الدین گفت: تمامی کسانی که به منطق سیاسی پناه می‌برند تا از مسوولیت خود در مقابله با اسرائیل یا حمایت از لبنان شانه خالی کنند باید بدانند که مقاومت با اراده مبارزان و مردم خود همواره آماده دفاع از لبنان در مقابل اسرائیل است و برای خوار کردن این رژیم و تحقق پیروزی‌ در سوریه و شکست دادن تکفیری‌ها آمادگی دارد.

صفی‌الدین تاکید کرد: عملیات شبعا همچنین نشان داد که مقاومت قادر به معادله‌سازی است. پس از سال 2006 گفتیم دنیا تغییر کرده است و با توجه به تجارب خود به این نتیجه رسیدیم. حوادثی که در سوریه، لبنان و تمامی منطقه رخ داد صحت اظهارات ما را نشان داد.

وی گفت: مقاومتی که معادله‌ای واضح، قوی و سرنوشت‌ساز را در سال 2006 ساخت قادر به ساختن معادلات جدیدی در جنگ با اسرائیل و مقابله با خطرات آمریکا، غرب و دیگر کشورهایی است که طرح‌هایشان در سوریه، عراق، یمن و تمامی منطقه شکست خورده است و شکست خواهد خورد.

صفی‌الدین تاکید کرد: تنها معادله‌ای که موفق خواهد شد و پیشرفتی در سیاست و میدان جنگ خواهد داشت معادله محور مقاومت است.

عماد مغنیه از فرماندهان اصلی حزب‌الله لبنان بود که 12 فوریه 2008 در انفجاری تروریستی در دمشق به شهادت رسید.

انتهای پیام

کد N725421

وبگردی