آفتاب

ابراز نگرانی رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از رشد دعاوی خانواده

ابراز نگرانی رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از رشد دعاوی خانواده

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که از تحریم‌ها هراس نداشته و روی مواضع خود ایستادگی داشته و مردم ایران پرچمدار مردم سالاری دینی هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس پوریانی با حضور در جمع همکاران قضایی و اداری در مجتمع قضایی خانواده دو تهران با اشاره به حضور چشمگیر ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: حرکت معنادار مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن و حضور گسترده‌ آنان به منزله اعلام پشتیبانی از نظام مقدس اسلامی، آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و ولی امر مسلمین و جوانانی است که مرز بالندگی و اقتدار ملت را فزونی بخشیده‌اند و برای عزت و سربلندی میهن خود همواره تلاش می‌کنند.

وی افزود: امروز اندیشه‌ امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به عنوان الگو برای دیگر ملت‌های آزادیخواه محسوب می‌شود، به گونه‌ای شاهد انقلاب‌هایی در نقاط مختلف جهان از جمله در یمن با الگوگیری انقلاب اسلامی ایران هستیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از افزایش طلاق، رشد دعاوی خانواده را نشانه به صدا درآمدن زنگ‌های خطر و هشدار ذکر و ابراز کرد: باید با طراحی آموزش مهارت‌های زندگی از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، معضل دعاوی خانواده و طلاق را به صورت ریشه‌ای حل کرد.

وی تصریح کرد: باید آموزش مهارت‌های زندگی برای زوجین در ابتدای ازدواج را در دستور کار قرار داد تا ازدواج‌ها به واسطه عدم شناخت از تفاوت‌ها و روحیات جنس مخالف به فروپاشی نینجامد.

وی اضافه کرد:‌ اینکه زندگی مشترکی هنوز شروع نشده به پایان می‌رسد نشان از عدم شناخت و آگاهی جوانان در آستانه ازدواج از زندگی مشترک است که باید با پیگیری مباحث آموزشی و مشاوره‌ای مشکل به صورت اساسی حل شود.

پوریانی از ضعف اعتقادات مذهبی، اعتیاد، عدم پرداخت نقه، بیکاری، سوء ظن و عدم بلوغ فکری و اجتماعی به عنوان چند مورد از عمده‌ترین دلایل فروپاشی زندگی‌های مشترک یاد کرد.

در جریان این بازدید یک روزه که به منظور بازرسی و بررسی مشکلات این مجتمع قضایی صورت گرفت، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونین خود با تعدادی از متقاضیان ملاقات و دستورات و ارشادات قضایی را صادر کردند.

انتهای پیام

کد N725361

وبگردی