آفتاب
در یادبود سه دانشجوی مسلمان کشته شده؛

مسلمانان مقابل کاخ سفید نماز خواندند

مسلمانان مقابل کاخ سفید نماز خواندند

روز جمعه در اتفاقی نادر، جمعی از مسلمانان آمریکا با گفتن اذان و با وجود سرمای شدید در اقدامی نمادین به رسم احترام به سه جوان مسلمان کشته شده در چپل‌هیل کارولینای شمالی مقابل کاخ سفید به نماز ایستادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، حدود 200 تن از دانشجویان، اساتید، جوانان، سالمندان و افرادی از نژادها و سوابق مختلف در این مراسم شرکت کرده و با خواندن دعا و نماز با خانواده‌های ضیا برکات، یُسر و رزان محمد ابو صالحه ابراز همدردی کردند.

هر سه این قربانیان به ضرب گلوله کاریگ استفن هیکس 46 ساله کشته شدند، اما مساله‌ای که هنوز مشخص نیست انگیزه هیکس از این کشتار است.

امام جماعت نمازگزاران مقابل کاخ سفید در این باره می‌گوید: این مساله اکنون به دولت و مقامات بستگی دارد تا تشخیص دهند این مساله در حوزه جرایم مرتبط با نفرت بوده است یا نه. اگر بگوییم که این جنایت چیزی کمتر از نفرت بوده به این سه قربانی و خانواده‌های آنها و تمام مسلمانان توهین کرده‌ایم.

این روحانی بستر ایجاد شده توسط رسانه‌های غربی را از عوامل ایجاد فضایی توصیف کرد که در آن مسلمانان مورد هدف قرار می‌گیرند در همین حال یکی از برنامه‌ریزان مراسم روز جمعه در این باره اظهار کرد: چه این اتفاق را در حوزه جرایم مرتبط با نفرت بدانند و چه ندانند مساله این است که جامعه مسلمانان هم‌چنان در معرض خشونت است.

همچنین دبیر اجرایی و بنیانگذار شورای روابط آمریکا - اسلام درباره چگونگی واکنش دولت اوباما به این کشتار عنوان کرد: دولت اوباما باید برای جلوگیری از وقوع دوباره چنین حوادثی تمهیداتی بیندیشد.

وی ادامه داد: اما اف بی آی به عنوان نهادی که مسوول پیگیری این پرونده است از اعتماد مسلمانان برخوردار نیست.

بی‌اعتمادی مسلمانان به اف بی آی سال گذشته در پی افشای فعالیت‌های این نهاد در مساجد برای استخدام جاسوس گسترش یافت.

انتهای پیام

کد N725322

وبگردی